Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ADSL2+-router - Anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i dag ADSL Megafree fra NGT. Fikk i den forbindelse en Speedtouch 546i router fra dem, men denne er jeg mildt sagt misfornøyd med. Vurderer derfor å kjøpe en ny router, og setter stor pris på anbefalinger herfra.

Krav: ADSL2+. Stabil. Billig. Gjerne 4p switch integrert.

Det MÅ videre være mulig å sette opp stabile, fungerende NAT-oppføringer til web-, ftp- og mailserver. Dette er utrolig nok et svare strev på 546i'en...

WLAN-funksjonalitet er uinteressant, det vil i tilfelle være slått av uansett.

Har sett på følgende:

D-Link DSL-584T

Billion BIPAC 7300

Linksys WAG200G

Noen som har erfaringer med disse?

Edit: La til Linksysen

Endret av anund
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal jeg ikke påberope stort om stabiliteten men jeg har selv satt opp en DSL-380T foran min DGL-4300 og det ser så langt ut til å være en mere lykket kombo enn den 546 som jeg hadde kjørende før .

Nå har dette oppsettet kjørt kun siden forrige fredag og da først som bro med DGL-4300 som tok seg av PPPoE men selv med 1.7W firmware så er ikke min DGL istand til å reconnect etter et eventuelt brudd (ved overbelasting så gjør den det men ved eventuelle problemer hos ISP sitt utstyr så gjør den ikke det )derfor har nå DSL-380T måttet bli satt opp til å autentisere .

1Boks løsning er nok det aller beste og hvilken du skal velge går muligens like mye på hvilket merke som ...

Skrevet
Vet ikke hva du mener med "billig" - men jeg kjører denne; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40375

...

Billig og billig. Alt under tusenlappen er helt ok. Den Linksysen virker jo veldig bra, men har en del funksjonalitet jeg rett og slett ikke trenger. 802.11n wlan i min "bunkerkjeller" er nytteløst. Trådløst AP står i stua, og wlan på evt router vil nok være avslått.

Vet du om det er store forskjeller i funksjonalitet på din adsl-router og på Linksys W200G, bortsett fra 8002.11g vs -n?

Har gode erfaringer med Linksys-produkter fra før, så LInksys er interessant. Draytek ADSL-routere har jeg og gode erfaringer med, men de ligger litt høyt i pris, ofte :(

Skrevet

Vet du om det er store forskjeller i funksjonalitet på din adsl-router og på Linksys W200G, bortsett fra 8002.11g vs -n?

Nei, aner ikke :) - men så lenge den har annex-b og ellers det andre du trenger skuille det ikke være noen fare...

Skrevet
Nå skal jeg ikke påberope stort om stabiliteten men jeg har selv satt opp en DSL-380T foran min DGL-4300 og det ser så langt ut til å være en mere lykket kombo enn den 546 som jeg hadde kjørende før .

Det blir i tilfelle en D-Link router, ikke modem, ja. Men DSL-380T'en din er stabil, så langt?

Skrevet

Ja jeg føler at den er bedre enn den 546 som jeg tidligere kjørte i bro men det er fortsatt litt for kort periode til å være skråsikker men hastighetsmessig så står den ikke tilbake når det gjelder sync mot sentralen og ved høg belasting så har jeg heller ikke merket noe trøbbel .

Jeg ser du nevner at du bruker acesspunkt på annen lokasjon og om valget skulle falle på den DSL-584T så er den enkel nok å sette opp . Jeg har fått tips om å bruke enten 0/33 eller 1/33 men linja kjører også 1/32 vpi/vci.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...