Gå til innhold

Anbefalinger av tvkort?(Usb, Firewire)


Mirror

Anbefalte innlegg

Trenger et tvkort til USB eller firewire som vil gjøre det mulig at jeg kan koble min PS2/3, dvd, etc. opp mot pc skjermen min.

 

Har aldri lest noe om TV-Kort eller kjøpt et TV-Kort før, eneste kravet er at det kan kobles til via. USB(2.0) eller firewire.

 

Noen som har forslag til et kort? Helst ikke så alt for dyrt, max 1200 kr.(kan gå litt over).

 

Jeg har da ikke peiling, men ønsker muligens å ta opp canal digital sendinger, spille PS3 og PS2 og koble en dvd spiller til.

 

Noen som har noen forslag? Kan ikke ha PCI pga. at jeg da ikke vil få plass til GTX nr.2.

 

Rimelig desperat her.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger et tvkort til USB eller firewire som vil gjøre det mulig at jeg kan koble min PS2/3, dvd, etc. opp mot pc skjermen min.

 

Har aldri lest noe om TV-Kort eller kjøpt et TV-Kort før, eneste kravet er at det kan kobles til via. USB(2.0) eller firewire.

 

Noen som har forslag til et kort? Helst ikke så alt for dyrt, max 1200 kr.(kan gå litt over).

 

Jeg har da ikke peiling, men ønsker muligens å ta opp canal digital sendinger, spille PS3 og PS2 og koble en dvd spiller til.

 

Noen som har noen forslag? Kan ikke ha PCI pga. at jeg da ikke vil få plass til GTX nr.2.

 

Rimelig desperat her.

7985684[/snapback]

 

Med de kravene der vil du slite mye for å finne et kort som har tilkoblingsmulighetene du er ute etter. Vi kan begynne med tilkobling av dekoder.

 

Det er ikke noe problem, så lenge du lar dekoderen gjøre jobben og bare la TV signalet ta i mot. Om du skal bruke et eget TV kort til å dekode signalene fra CD, så må du ha et skjermkort som har innebygd den samme plattformen til CD (Canal Digital). Allerede her vil du blåse mye penger på noe som kun varer i en kort periode, siden man går over til HDTV. Da vil du måtte trenge et TV kort med HDCP støtte, sådan med PC skjermen. Det er det ingen kort i dag som støtter, så vidt jeg vet.

 

PS2 på PC skjermen ekke noe stress via vanlig TV kort. PS3 blir jo fort ganske dumt å kjøre på PC skjerm, siden det mest optimale er HD signaler via HDMI. Men det er jo opp til deg. Kan koble til med S-video om du ønsker det.

 

Det er absolutt ingen kort jeg kan anbefale til deg, og dette mener jeg heller ikke er noen god løsning. Men du kan altså få det til, om du er villig til å bytte om kablene hver gang du skal spille eller se på TV.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...