Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes en gratis pakke med Internett-komponenter som heter Indy.  Du kan bruke disse til sånt.  Bruk Google...  :)

7995116[/snapback]

 

Jeg har de greiene der, men det passer ikke inn i tankene mine, lixom. Jeg bare må lage en ny komponent. Det er egentlig det jeg liker best å gjøre :whistle:

 

Har undersøkt litt på egenhånd i mellomtiden og funnet ut at WinSock som jeg aldri har brydd meg om kan være det jeg trenger...uten at jeg egentlig vet hva WinSock er for noe daaaaah.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

Indy er basert på Winsock, men programmeringen skjer i et "høyere lag". Alternativet er å bruke Delphi's TCP client og TCP server, som også er basert på winsock.

 

Winsock er laget (interface) mellom høynivåspråket (Delphi) og maskinvaren, og er ganske krevende å programmere direkte mot. Komponenter har den fordelen at du bare setter portnummer og IP (eller domenenavnet) til den PC'en du skal koples opp mot.

eks.:
TCPKlient.Port:= 24123;
TCPKlient.Host:= 'minserver.com';
TCPKlient.Connect;
osv.

 

Før du går i gang med Indy eller andre komponenter, så må du jo først definere deg en slags protokoll som torrentklienten skal bruke, om du lager en egen versjon. Hvis du skal bruke en offisiell torrentprotokoll, må du lese og lære deg akkurat den protokollen. Regn med å bruke noen måneder, om du er en habil programmerer ! :)

 

Lag gjerne et dedikert klient- og serverprogram først, så ser du hvidan de må spille sammen for å virke. Begge programmene kan kjøres på èn PC eller på flere, serveren på en PC og klientene på en annen/andre. Med slike programmer kan du eksperimentere med å overføre data fra en PC til en annen før du går i gang med en torrent-klient.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle bli ferdig før til neste påske dahhhhhh :)

 

Jeg får tusle meg en tur på universitetet og se om jeg finner noe på biblioteket der. Thanxz for hjelpa jaffal.

 

Pst. Protokollen til bittorent ser egentlig grei ut. Uten at jeg har studert den nærmere.

Endret av Hobbyhorse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...