Gå til innhold

Navigering bærbare PCer på web


Netshop

Anbefalte innlegg

Heisan forumbrukere !

 

Vi har en liten intern diskusjon her jeg tenkte det kanskje var mulig å få deres synspunkter på. Saken gjelder inndeling/ produkthierarki på www.netshop.no.

 

Vi deler i dag bærbare inn i følgende 3 hovedgrupper:

1) Kontor/hjem (vanlige bærbare med integrert grafikk-løsning a la Intel GMA)

2) Gamer (bærbare med innebygget grafikk-kort a la Nvidia 6600 osv.)

3) Ultraportabel (bærbare med 10-12" skjermer)

 

Vi er jo opptatt av at kundene skal finne frem mest mulig effektivt, og dagen inndeling reduserer trolig brukervennligheten noe. Samtidig går kanskje kundene glipp av modeller siden de er inndelt slik.

 

Det finnes jo en rekke muligheter til inndelinger. Om vi bare lister opp alle uten selektering vil listene bli veldig lange grunnet stort utvalg, og det blir uoversiktlig og lite manøvrerbart.

 

En idè vi har hatt er å dele inn etter skjermstørrelse. Da vil hver gruppe inneholde færre produkter, og det blir litt enklere å se forskjeller. Men vi er veldig i tvil om hva som er mest riktig.

 

Så spørsmålet mitt er da:

Hva syns dere ? Hva titter dere etter først når dere skal se etter en bærbar ? Har dere noen forslag til inndeling som gjør det enklere å finne frem ?

 

Takknemlig for all hjelp !

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som spør etter bærbaranbefalinger her kan vel hovedsaklig deles inn i dissse gruppene;

 

Basismaskiner -pc hocedsaklig til surf og lett arbeid - opp til 8000kr

Kombimaskiner -skole + litt spillling - gruppa mellom 9-12000kr

Kraftige spillepcer -pc hovedsaklig til spill - toppspesifiserte maskiner i øvre

prissjikt

 

Kanskje dere kunne ha brukt en lignende oppstilling? Skjermstørrelsene går litt på tvers av klassene, folk vil ha en 12-tommer de kan spille på og, så det er kanskje ikke nødvendig å ha en engen ultraportabelgruppe. Mens jeg skrev dette kom jeg på at Dell bruker en liknende inndeling på sine nettsider, og den fungerer jo veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes multicom sin løsning er grei:

 

Vanlig størrelse: 14-15.4"

Ultraportabel: 12.1"

Stor størrelse: 17"-20"

 

Eller noe i den dur, oppdeling etter skjermstørrelse...

 

Eller så kan inndeling etter merke være noe? Får fin struktur da i alle fall...

 

Husk med rikelig info på hver bærbar, ingenting som er mer irriterende eller lite info. I alle fall sleng opp linker om dere ikke kan sørge for informasjonen.

 

En veldig brukervennlig ting å gjøre er jo å lage et prioriteringsprogram i java elns der folk kan prioritere hva de vil ha, batteritid, skjermkort, skjermstyrke osv. og at programmet foreslår bærbare som passer.

Endret av foilltank
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg oppdelingen i merker som Komplett har.

 

I tillegg kunne jeg tenkt meg en ytterligere oppdeling i "mapper" som vist nedenfor:

 

|- HP

|- ASUS

----|- 10"

----|- 12"

----|- 14"

----|- 15"

----|- 17"

--------|- Hjemmekontor/kontor

--------|- Spill/3D

 

 

Jeg vil at filtrene skal virke slik at dersom man klikker på 17" får man opp alle maskiner med 17" skjerm i det merket, og man kan da velge om man vil filtrere videre i kontor eller spill.

 

http://www.kopimynter.com

http://kopimynter.blogspot.com

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...