Gå til innhold

PC4200 CL4 vs. PC5300 CL5


tobler0ne

Anbefalte innlegg

Oppdaterer dette emnet nå, så jeg slipper å lage et nytt et.

 

Det har seg slik at jeg skla kjøpe ferdigbygd PC. Og jeg finner to hyggelige RAM-sett til 1100kr.

 

Crusial, 2GB (1GB x2), 533Mhz, CL4

TwinMOS, 2GB (1GB x2), 667Mhz, CL5

 

Spørsmålet mitt er da om hvilket av disse settene som er best. Da tenkter jeg mest på CL4 vs CL5. Jeg har fått med meg at så lenge jeg ikke skal overklokke, er en brikke på 533Mhz like bra som en på 800Mhz, og dermed vil Crusial med CL4 yte best, ikke sant?

 

Men så fikk jeg med meg at en Intel C2D E6600 kan klokkes til 3Ghz uten å røere RAM hastigheten. Altså kan jeg kjøre E6600 på 3Ghz, og RAMen på 667Mhz. Dette virker som et pluss da jeg kanskje skal se videre på overklokking om noen år da systemet holder lengre på ytelse ved OC.

 

 

Så da spør jeg dere, hvilken hadde dere valgt? Prisene er de samme (ok da, 4kr forskjell), så der ville 667Mhz vært best rettet mot at jeg kaaasnkje vurdere OC om noen år. Men så var det den CL-raten... :dontgetit:

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt OT men;

 

Om du ikke har noen problemer med å klokke brikkene litt kan A-Data Vitesta 1024MB DDR2 PC4300 være et godt valg til en rimelig penge.

 

Se anandtech; Feeding the monster...

 

Skal være Elpida chipper, det er varmespreder osv. Du må da være villig til å fikle litt med bios og det er selvfølgelig ingen garantier. 4-3-3-8 er ikke værst på 800MHz til den prisen. Har selv 2GB settet på 667MHz og de gjør ca 4-4-4-12 på 840MHz@2,1v.

 

Ellers så ville jeg gått for Corsair brikkene om jeg skulle valgt et av de settene du foreslår.

Lenke til kommentar

Har visst glemt å si at jeg kjøper ny PC. Ferdigbygd fra komplett. Og merkene å velge mellom her, er Corsair, Kingston, Crusial og TwinMOS. Får titte på hva Crusial yter, menn Kingston hadde ingen gode brikker.

 

Å huff :p. Hele forumet maser om overklokking, overklokking og overklokking. Nei jeg skal ikke overklokke (da min eneste kunskap til det er at man får PC'en til å gå fortere). Iallfall ikke før noen år. Slapp av, jeg er ikke så god i data som dere, og masse tekst her har jeg null peiling på hva betyr.

 

Men OK. Da får jeg vel betale noen lapper ekstra for Corsair... Forresten, jeg hadde valget om en hvor minnehastigheten var 667 Mhz, og en hvor hastigheten var 675 Mhz. Stor forskjell?

 

OPPDATERING!!

Skjekket Crusial. De har en VELDIG billig 667 Mhz. Så er Crusial et godt merke?

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...