Gå til innhold

Noen som har tuxracer?


ZeS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ubuntu ja(såklart ^^)

sjefen@PewPewLazer:~$ sudo apt-get install tuxracer
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Package tuxracer is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package tuxracer has no installation candidate

og ja jeg har prøvd synaptic også, ingen tuxracer der i gården nei..

 

linkene "gjør ingen ting" trykker på dem, de "starter" å loade, står og går i ca 2min så får jeg connection timed out.(sourceforge linkene) samme med dynup.net og cfxweb.net mirrorene, tucows får jeg error 404 file missing fra..

Lenke til kommentar
ubuntu ja(såklart ^^)

 

Tror du at Ubuntu er den eneste distroen som bruker apt-get pakkehåndtereren? ;)

 

Mulig du må enable extra repositories for å få med tuxracer (selv om det høres tvilsomt ut)

 

Har du gjort noe med sources.list?

7979260[/snapback]

ikke "såklart" for at ubuntu bruker apt-get, men såklart for ubuntu er kungen ;)

 

har enablet alt mulig.. eneste jeg har gjort med sources.list er å legge til wine, beryl, stuff like that, og skifta alle servere til de norske ubuntu serverne

 

EDIT: planetpenguin-racer er det det samme som tuxracer? den funker værtfall.. står og dl'er nuh, går litt sakte.. laster ned noe annet også *host*torrents*hark* dæven fikk noe i halsen gitt :p

Endret av ZeS
Lenke til kommentar
ubuntu ja(såklart ^^)

 

Tror du at Ubuntu er den eneste distroen som bruker apt-get pakkehåndtereren? ;)

 

Mulig du må enable extra repositories for å få med tuxracer (selv om det høres tvilsomt ut)

 

Har du gjort noe med sources.list?

7979260[/snapback]

ikke "såklart" for at ubuntu bruker apt-get, men såklart for ubuntu er kungen ;)

 

Da så, thumbs up!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, man måtte fork'e TuxRacer da han som opprinnelig hadde laget spillet og gitt det ut under GPL senere opprettet et eget selskap for å videreutvikle og selge det under proprietær lisens (han hadde jo copyright til så og si all kode). Man tok da den siste frie versjonen av TuxRacer og fork'et under det nye navnet PlanetPenguin Racer (ofte forkortet ppracer) slik at man fortsatt hadde spillet som fri programvare.

 

I dag er ppracer et dødt prosjekt. Den siste stabile versjonen (0.3.1) er fra september 2005, men det funker jo.

Lenke til kommentar

@kommers:

du vet vel tilfeldigvis ikke om det går ann å lage egne baner til PPRacer? har googla litt rundt, men finner kun reviews av PPRacer, ingenting om baner -.-

 

og

 

@anyone

noen bra hint til åssen jeg skal klare Hamburger hill? :p sliter med den ^^ bruker enten for lang tid, eller får for få fisk :'( varierer mellom de to..

Endret av ZeS
Lenke til kommentar

Å lage egne baner til ppracer gjøres visstnok ved å tegne .rgb-bildefiler i f.eks. The Gimp. Hvis du ser i katalogen /usr/share/games/ppracer/courses/contrib ser du alle banene du har i form av en katalog. Hver av disse beskrives ved 3 stk .rgb-filer, en for elevasjon (oppover-/nedoverbakke), en for terrengtype og en for utplassering av trær. I tillegg er det en .tcl-fil med noen variabler.

 

Alt i alt skal man ikke trenge å kunne å programmere for å lage/redigere baner så lenge man kan bruke et tegneprogram. Det skal visst finnes en plugin for The Gimp som hjelper deg hvis du skal tegne ppracer-baner (har aldri testet det selv).

sudo apt-get install planetpenguin-racer-gimp-dev

 

Om det blir for knotete finner du helt sikkert mange baner som andre har laget, f.eks. denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...