Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter seg, alarm.


Anbefalte innlegg

Har Asus M2N-E HK og etter en tids PC (den kan bare stå urørt i en viss tid og før det skjer) bruk så resatarter PC'en seg plutselig. Har testet RAM'en med memtest og skal ha kraftig nok PSU (450W) når PC'en restarter seg så kommer den til det punktet hvor bildet skal komme opp og en får oppgitt en tast til å gå inn i bios. Da kommer det en alarm. Først et langt beep så to korte, så restarter den seg igjen og det samme skjer om igjen og om igjen.

 

Finner ingen plass hvor jeg kan tolke disse signalene. Vet noen her hva de bestyr, eller hvor jeg kan finne slikt ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Asus M2N-E HK og etter en tids PC (den kan bare stå urørt i en viss tid og før det skjer) bruk så resatarter PC'en seg plutselig. Har testet RAM'en med memtest og skal ha kraftig nok PSU (450W) når PC'en restarter seg så kommer den til det punktet hvor bildet skal komme opp og en får oppgitt en tast til å gå inn i bios. Da kommer det en alarm. Først et langt beep så to korte, så restarter den seg igjen og det samme skjer om igjen og om igjen.

 

Finner ingen plass hvor jeg kan tolke disse signalene. Vet noen her hva de bestyr, eller hvor jeg kan finne slikt ut?

7977824[/snapback]

 

Feilcodene finner du i manualen som fulgte med HK, somregel står disse helt bak.

Ellers kan du laste ned maual på http://no.asus.com/

Lenke til kommentar

Hei,

 

etter en kjapp tur innom google fant jeg følgende :

Award BIOS Beep Codes:

 

1long, 2 short  Video adapter error  Either video adapter is bad or is not seated properly.  Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

 

Jeg ville tippe på overoppheting på GFX kortet ditt. Rengjør kjøler for støv.

Sjekk at viften virker, sjekk at kjøler er skikkelig montert.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...