Gå til innhold

Effektiv læring i høyere utdaning


kense

Anbefalte innlegg

Hvilke tanker har du om effektiv læring i høyere utdanning.

Både med tanke på egen erfaring, meninger, tanker om temaet..

Forelesning, eksamensløsning, lesing, frupparbeid, case arbeid, prosjekt......hva funker best, hva er bra kombinasjon?

 

Hvordan få best mulig karakter med minst mulig jobb?

Endret av kense
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det avhenger veldig av faget.

 

Jeg studerer økonomi og administrasjon. I grunnleggende matte for økonomer så hadde jeg mest utbytte av å bare regne oppgaver og gå i gjennom gamle eksamensoppgaver. Lite utbytte av en eldre foreleser som ikke hadde evnen til å lære fra seg.

 

I organisasjon og personal har vi en utrolig dyktig foreleser, og der merker jeg at det er størst utbytte av å delta på forelesningene og gjerne være litt aktiv.

 

I mikroøkonomi har vi en genial lærebok så der lærer jeg mest av den.

 

Jeg har aldri vært særlig glad i gruppearbeid, men pga en fantastisk basisgruppe på høgskolen så har jeg et større utbytte av det enn tidligere.

Lenke til kommentar

Hvis ikke du har for mye bakrus etter gårsdagen så går du på forelesning. Ellers så holder det til c/d med å storm lese de siste dagene før eksamen. Fordelen med dette er at du har større oversikt over hva som er viktig og mindre viktig på slutten av semesteret enn det ud har i begynnelsen. i Tillegg er det ferskt i minne når du leser rett før eksamen. Vet enkelte bruker kokain eller noe for å holde seg våken og konsentrert de dagene de stormleser før eksamen. Har ingen erfaring med dette selv.

 

Dette er mine erfaringer med samfunnsfag, men skulle tro det samme gjelder historie fag, med unntak av språk.

Lenke til kommentar