Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Mazda 626


Eirikk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg til å finne ett bra anlegg til bilen min?

 

Jeg må ha alt av utstyr, har bare kassett spiller i bilen min, og kanskje to vanlige høytalere i bilen min, og vil helst ha noe bedre.

 

Jeg vil helst ikke gå over 6000 kr, maks 7000,-!

Også vil jeg ha 2 subber i en kasse. 10" eller 12"..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld.

 

Det var ikke et spesielt romslig budsjett du hadde der, og ganske spesifikke behov der :)

 

Du vil altså ha spiller, høytalere, en forsterker og to subber. Vel, kanskje vi klarer å lage et lite mirakel her.

 

Spiller: Pioneer lager gode spillere, og denne er ganske billig. Den har en dedikert subwoofer out. Det er ganske viktig, den har også en front utgang så du kan koble høytalerene framme på forsterker senere. Denne koster 1400kr

 

Frontsett: Infinity Kappa tror jeg ville passe i hullene på Mazdan din. Du sa aldri hvilken model du har, så jeg antar du har 4" høytalere i dashbordet. Har du plass til større høytalere burde du på Morel å lete deg fram til Morel Pulse.

Høytalerene koster 1400- 1800 kr.

 

Forsterker: Us Amps XT1600.2 koster 2000 kr å gir brukbar effekt i 4 ohm. Du finner Us Amps på www.morel.no

 

Subwoofer: Reaudio RE 12", disse koster 600kr stykke som blir 1200kr til sammen. Disse finner du også hos www.morel.no

 

Dette oppsettet koster 6000kr, og du har enda 1000kr igjen som du kan bruke på kabler. Når du får tak i mer penger kan du skaffe deg en liten 2 kanaler som du setter på frontsette for å få litt mer lyd.

Lenke til kommentar

Takk^^

 

Jeg likte forslaget ditt Steina. Component System hadde alt jeg trengte så det ut som. Må bare ha to subber så er alt bra.. Mulig jeg går for ett Component System som er bedre da, enn det du viste fram der. Får en del penger til bursdagen min veit jeg så går nok noe penger til anlegg, så kan bruke litt mer enn 1500,-

 

Takk for hjelpen.. Er bare å komme med flere forslag da..

Lenke til kommentar

Bedre?

Det er Infinity, tror ikke du får noe stort bedre, selv om du putter på mye ekstra penger.

Bare spør bilradiospesialisten selv.

 

Du har jo alltids disse også:

http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=272

 

De koster 100kr mere, og har en litt større mellomtone\ bass.

Litt mere effekt også, men i følge bilradiospesialisten så skal dybden i bassen være den samme, så forskjellene er ikke så stor.

 

Jeg har de component høytalerene selv, de jeg nevnte først altså, men har ikke rukket å montere dem enda, så har ikke sett så mye på plassen i Mazdaen.

Har jo Mazda 626 selv, 88modell, regner med du har noe samme modell?

 

Ellers har jeg 2stk 12" SUB'er bak, samt 2stk 6x9" høytalere i hatthyllen, og alt koblet på en 5 kanals forsterker i bakasjerommet.

 

Glad Mazdaen ikke er noen skramlekasse, for da hadde den nok falt fra hverandre når bassen har begynt å rumle :love:

 

EDIT: Vil egentlig anbefale spilleren jeg har også.

CDX-GT700D

 

Det som er viktig her, er minimum 4Volt på lavnivå utgangene.

Dette er for best mulig lydkvalitet når du spiller høyt.

Jo flere utganger, jo bedre også.

Siden jeg har koblet alle høytalerene mine på forsterkeren, så har jeg egen utgang for;

Forsterker

Høytalere forrann

Høytalere bak

 

Enda har jeg en utgang til overs, om jeg jeg skulle koblet på enda en forsterker, hvis jeg ikke hadde hatt 5kanals forsterker.

 

 

4 x 52W S-MOSFET forsterker

RDS med EON & PTY

Triple codec, MP-3, ATRAC3+ & WMA

BBE® MP - forbedrer komprimert lyd kraftig

24-bit Burr Brown D/A-omformer

DSP med tidskomp.

3 x lavnivå utg. m/SUB kontroll 4V

CD vekslerstyring / Walkman kontroll

AUX innn på baksiden

FL display

Space producer

Fjernkontroll

 

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Bra bil ^^

 

Men du burde ha et Component System frem.

Dette gir best lyd, dessuten er høytalerplasseringene på bilen veldig lavt i dashbordet.

 

http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=271 :)

7984209[/snapback]

lalalalala.... de mellomtonene passet ikke inn i høyttaler-rommet i dashbordet ^^

Bare til opplysning.

 

Har planlagt å klippe bort grillen i dashbordet, og sette inn høytaleren forann istedet da..

 

La foresten først merke til Defus sitt innlegg først nå.

Frontsett: Infinity Kappa tror jeg ville passe i hullene på Mazdan din.

7974471[/snapback]

Hmm.. må sjekke sjekke ut litt mere før jeg begynner å kutte.. kanskje, hvis jeg har angrefrist (noe jeg tviler jeg har.. husker ikke hvor lenge siden det er siden jeg kjøpte dem) så kunne jeg ha byttet dem inn i noen mindre.

 

Eller så å kutte bort grillen er kanskje ikke så aller værst uansett,.. men får se ^^

 

Edit: Det jeg quotet fra Defus var 2-veis ja.. det så jeg ikke i farten..

Da tror jeg nok det er bedre å kutte likevel ^^

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Vel, spørs vel hvor kritisk du vil være til lydkvaliteten.

Du får nok spilt rimelig bra med 2-veis høyttaler i dashbordet også, selv om det ikke er det beste.

Vet om flere som har rått annlegg i bilen, og 2 veis høyttaler i dashbordet, orginalhøytalere tilogmed.

 

Men component-sett er såklart det aller beste, men det spørs vel hvor mye du vil ofre.

 

Du kan enten kutte bort grillen forann høytalerrommet i dashbordet og sette den inn forann (resultatet vet jeg ikke, for har ikke kommet så langt selv enda), eller montere dem i døren. (kutte hull, og kanskje bygge på den litt så den får plass.. ikke helt sikker på hvordan)

 

Er også en mulighet å montere dem i kickplaten.. Jeg er litt usikker på hvordan det vil funke på sjåførsiden men.. :hmm:

015.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, kul plassering da:P men jeg kan bare høre med de folka i butikken der hvor jeg evt kjøper anlegget.. Om hva jeg burde gjøre og hva de anbefaler da, og få en som kan det til å gjøre det. Så vi får se.. Ta bilder av ditt anlegg når det blir ferdig da.. Må se hvordan det blir;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...