Gå til innhold

Hva slags tromme merke bør jeg kjøpe?


Siomir

Anbefalte innlegg

Bare fint å ha forskjellige meninger/inntrykk. Men synes det blir litt i faresonen å komme med såpass bastante ting som "hold deg unna Mapex, de må sveises". Kunne heller sagt "det jeg har opplevd av Mapex har vært lite bra", da hadde jeg forstått det bedre, og hadde ikke ville tatt det opp. I alle fall ikke på en så "nedtalende" måte. Du liker ikke Mapex, ok. grei sak det. Men da kan du si det, i stedet for å hinte til at alle vil bli skuffa over Mapex, ikke en gang bry deg med å teste det ut... Det var sånn jeg tok innlegget ditt i alle fall.

 

Men nå gidder jeg ikke mer her. Han har kjøpt seg Mapex sett og er etter hva jeg kan forstå fornøyd med det :) Case closed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ZprMario ga deg noen gode, generelle råd om valg av cymbaler tidligere i denne tråden.

 

Zildjian, Paiste og Sabian er alle gode merker, men styr unna de billigste seriene. Disse bruker en billigere metallegering og låter betydelig dårligere. Du gjør helt rett i å velge kvalitetscymbaler, det er veldig stor forskjell på dem og billig cymbaler.

 

Ettersom jeg forstår det slik at du kommer til å spille rock og metall, ville jeg gått hovedsaklig for tunge eller medium cymbaler. Tunge cymbaler har en høyere tone som kutter bedre gjennom gitar-øs, gir mer lyd og tåler mere juling (men krever også å bli slått litt hardere for å "synge" ordentlig ut, så de er mindre egnet til f.eks aukustisk musikk)

 

Beste måten å kjøpe cymbaler på, er å gå i en butikk med stort utvalg der du får teste dem og velge de som passer deg best.

 

Det er mye merke-snobberi på forumet her, men ikke bry deg så mye om det. Finner du en cymbal som du liker, kjøp den, uansett hvilket merke den nå måtte være. Mange proffer sverger til ett merke, men dette er fordi de blir sponset. Når du betaler gildet selv, står du helt fritt til å velge nøyaktig hva du vil, og bør benytte deg av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...