Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort i pakkepc.


Anbefalte innlegg

Har en kamerat som trenger noen nye deler i pakke pc. Pc'en er av modell Pacard Bell iXtreme Gold 6660.

 

Den har en amd athlon 64 3700+(san diego) og 2gb kingston valueram. Psu'en som sitter i den er på 315W. Den har 2x 250gb s-ata dosler og et X600 skjermkort.

 

Det jeg trenger hjelp med et å finne et nytt skjermkort til den, som kan kjøres på 315- de andre komponentene. Det skal koste max 1000 kr, kan kanskje strekke seg til 1300. Noen som har noen gode tips å komme med som vil kunne kjøre BF2, CSS og slikt endel bedre enn X600 eller X555(litt usikker på modellen).

 

Bare det koster mellom 1000-1300(MAX 1500 uansett) kan det være nytt eller brukt, spiller ikke så stor rolle.

 

Skulle egentlig finne ut selv men har ingen erfaringer i denne klassen av skjermkort. Så da spør jeg dere så jeg vet jeg får noe som vil passe fint.

 

Alle råd mottas med glede.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, ser fint ut det!(er pci 16x i pc'en). Men det eneste jeg må passe på at det sammen med specsa jeg nevner i første post kan kjøres på en 315W psu.

7967853[/snapback]

 

En Packard Bell jeg hadde hadde bare 280W PSU, men klarte fint å kjøre 2 hd, 2 dvd, et overklokket 6600gt kort osv. PSU fra Packard Bell pleier å være av god kvalitet og temmelig stillegående :)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Kortet robban postet: At least 450W PSU recommended (550W for CrossFire configuration)

 

Det jeg kan si om hva kortet må klare er at det burde ha vifte(dårlig med vifter i pc'en untatt en som jeg har ettermontert for han). Det burdeklare BF2 og CSS bedre en X600 kortet, og det må kunne kjøres på en 315w psu sammen med det andre.

 

Sett litt på 7600GS 512 mb, det er jo rimelig i pris også, men vet ikke om det går på PSU'en, det som er det største problemet her. Eller ifølge en PSU calculator skulle 512MB gs gå.

 

Når jeg ser i kalkulatoren nå skulle X1900GT gå helt fint :)

 

Tror det blir det kortet som blir kjøpt inn.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...