Gå til innhold

falsk widescreen bugs


Anbefalte innlegg

Jeg har redigert min film i 16:9 og får opp på tv`en svate striper øverst og nederst på skjermen - topp, det er sånn jeg vil ha det. MEN når jeg har lagt inn zoom efffekten (at jeg vil at bilde skal zoome mot meg) så blir bilde større og går utenfor de svarte stripene som er øverst og nederst på skjermen. Hvorfor det? Er det falske striper?

 

Dette går inn som mange irriterende ting med premiere...

 

- frustrert filmskaper :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, redigere er en ting men hvordan er opptaket? er det ekte 16:9 eller 4:3? Er opptaket gjort med et 4:3-kamere med "16:9-effekt"? Du har vel valgt 16:9-prosjekt i Premiere og at du også eksporterer 16:9. Da skulle du i allefall se om det er riktig ved avspilling i Mplayer, der skal du ikke få tilpassnings-stripene (letterbox). Dersom du har dem er fila 4:3

Lenke til kommentar

Ihvertfall hvis du bruker Pan and Zoom effekten på Pinnacle Studio så er det fordi man zoomer digitalt, og ikke optisk. Filmen er spilt inn med de svarte stripene. Er jo sånn at når man zoomer et bilde etter at man har tatt det, så vil jo f.eksempel en ramme forsvinne, hvis du har lagt på det da.

 

Er litt dårlig på å forklare men håper du forstår hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...