Gå til innhold

Ny flashbasert liten mp3 spiller


Anbefalte innlegg

Har gått lei av min 3 år gamle flash baserte iriver. Vil ha en ny nå og er ute etter en flashbasert som er så liten som mulig. Helst burde den være så enkel at man ikke trenger ekstra programvare men bare kan se disken på min datamaskin, men det eksiterer vel ikke :( Lagringskapasitet er ikke så ekstremt viktig, 1gig holder, det viktigste er at den må være liten og ha god lyd. Er det kun "ipod shuffle" som duger eller er det kommet andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Har gått lei av min 3 år gamle flash baserte iriver. Vil ha en ny nå og er ute etter en flashbasert som er så liten som mulig. Helst burde den være så enkel at man ikke trenger ekstra programvare men bare kan se disken på min datamaskin, men det eksiterer vel ikke :( Lagringskapasitet er ikke så ekstremt viktig, 1gig holder, det viktigste er at den må være liten og ha god lyd. Er det kun "ipod shuffle" som duger eller er det kommet andre alternativer?

7963891[/snapback]

Du kan lese det jeg har skrevet om iaudio D2 her.

Men selv om den er veldig liten så er den ikke ipodshuffle-liten ;)

Så, noen andre anbefalinger:

*Mobiblu lager knøttsmå spillere, som også har skjerm. Såvidt jeg vet har alle UMS, dvs de dukker opp som ekstern disk. tredje utgaven er nå på vei! Link til anmeldelser etc

*iRiver S10 er også bitteliten, og har 1.15" skjerm. Vet ikke så mye om den, men du finner mer info på denne linken!. At den støtter ogg er alltid bra, det viser at den ikke er laget for ipod-idioter

 

De jeg ommer på i farten, finnes også noen etterlikninger av de der, om du vil ta sjansen på det (anbefales ikke ved mindre du er veldig gjerrig ;)

eksempel

;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hmm koster bare 1370 på cdon.com, o gde har vel bare 29 kr i porto og :p

ALDRI(!!) bruk de proppene som følger med, de er 100% drit i de aller fleste tilfellene. Avhengig av hva slags hodetelefoner du liker er det mye å velge i, av propper anbefaler jeg sennheiser cx300 ved mindre du har veldig mye penger ;) Disse koster 500+porto i norge, jeg fikk mine for tilsammen 225 kr fra ebay, sendt hit fra storbritannia på 3 dager :D Bare vær forsiktig, mange selgere med falske utgaver av cx300, kan grave frem link om du vil ha det.

Jeg har både store hodeklokker, de cx300 ørepluggene og en mellomting, slike du henger utenpå øret. De store klokkene er Koss UR40, de mellomtingene er Koss KSC75. Alle disse er veldig billige på tross av god lyd, finnesselvfølgelig mange(!) gode alternativer avhengig av hvor mye penger du vil bruke. bare ikke gjør som folk flest å gå til nærmeste spaceworld og gi 400 kr for koss porta pro ;)

Ikke at de nødvendigvis er dårlige, men de er ikke veldig gode heller, se på alternativene først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hahaha... neida, skal ikke si for mye stygt om dem. Bruker dem selv, riktignok med bøylen av, limt til cd plater og gjemt under puten for å bruke som putehøyttalere, men greit nok.

 

fortalte akkurat om denne tråden i #anythingbutipod på irc, så quoter heller noen andre enn å si noe stygt selv :innocent:

 

[21:01] <dfkt> rofl

[21:01] <dfkt> easy gwetting the best sound quality out of his current player... ditch the portapros :p

 

[/flaming];)

 

Hehe neida, som sagt, de leverer lyd de, mange som liker dem, de er gode på bass og selv er jeg også litt basshead men vil gjerne ha et par andre frekvenser og. Peker fortsatt tilbake til Sennheiser CX300, for de 225 kr som jeg som sagt betalte får du propper du fort kommer til å elkse, og de har veldig god bass samtidig som de isolerer og har bedre diskant og mellomtoner enn andre basshead hodetelefoner ssom portapro.

 

Forresten, går an å modde mange koss hoetelefoner til å gi bedre høyere frekvenser (alt annet enn bass), vet ikke om portapro har titaniumelementer som det fungerer best på, men funker på eks ur40 og ksc75. Går ut på å borre i høyttalergrillen så luftstrømmingen blir bedre. Kan skade membranen da, så du må isåfal lvære forsiktig :whistle:

Lenke til kommentar

Sennheiser CX300 så veldig bra ut. Men jeg skjønner ikke hvordan du får det så billig, er det privatpersoner som selger det på ebay? Hvordan kan de isåfall selge det så billig?

Jeg så at cdon var billig, men jeg var litt skeptisk å bestille fra dem. Virket som det er flere som har dårlig erfaring med dem. Blir det ikke moms osv siden de er i Sverige?

Om jeg bestiller fra cdon så ble jeg meget interessert i shure e4c, kostet kun 1809 kr :dribble: Og det headset har jeg lest er meget bra. Det eneste er at jeg har aldri prøvd sånne earbuds så jeg vet ikke om det er ubehagelig eller ikke :hmm:

 

Jeg har et Bose Quiet Comfort 2 som dekker hele øret, det er jeg veldig fornøyd med.

 

Mens du er i gang med headset anbefalinger kan du tipse om et Dj headset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser CX300 så veldig bra ut. Men jeg skjønner ikke hvordan du får det så billig, er det privatpersoner som selger det på ebay? Hvordan kan de isåfall selge det så billig?

Jeg så at cdon var billig, men jeg var litt skeptisk å bestille fra dem. Virket som det er flere som har dårlig erfaring med dem. Blir det ikke moms osv siden de er i Sverige?

Om jeg bestiller fra cdon så ble jeg meget interessert i shure e4c, kostet kun 1809 kr  :dribble:  Og det headset har jeg lest er meget bra. Det eneste er at jeg har aldri prøvd sånne earbuds så jeg vet ikke om det er ubehagelig eller ikke  :hmm:

 

Jeg har et Bose Quiet Comfort 2 som dekker hele øret, det er jeg veldig fornøyd med.

 

Mens du er i gang med headset anbefalinger kan du tipse om et Dj headset?

7983635[/snapback]

CDON sender fra norge, såvidt jeg vet. bestilt for over 200 der maaaange ganger, aldri fått toll.

 

489 kr er alt annet enn billig, et er over det dobbelte av hva jeg betalte.

Er ikke nødvendigvis de på ebay som selger billig, men norge som selger dyrt ;) Men fikk en veldig bra pris jeg ja. Mange som selger falske cx300, så forhørte meg med en som hadde kjøpt av han der, og jo da, 100% ekte de!

 

Jøss, misunner deg om du har råd til e4c! Da kan jeg anbefale et godt digert hodesett og, og da mener jeg digert! Folk kommer nok til å rygge unna når de ser deg!

beyerdynamic dt770

Skal visst være gode, ikke at jeg har råd til å finne det ut selv men har hørt mye fint

Lenke til kommentar

Så du tror ikke det er noe problem å bestille slike ting fra cdon? Med tanke på garanti evt feil osv?

Det var ikke det at jeg hadde så alvorlig god råd, men e4c kostet jo omtrent det samme på cdon som de gjør i USA. Også har jeg lest flere positive omtaler av det, skal de ikke være ganske bra? Eller er det bare tull å bruke så mye penger på et headset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har headphones fra cdon selv, var ikke noe problem. Har dog aldri måttet sende noe tilbake, så vet ikke hvordan de er på slike ting.

Nå finnes det veldig mye dyrere headphones enn e4c (som forresten er veldig bra etter det jeg har hørt), og jeg synes personlig ikke at det er tull å investere i noen skikkelig hodetelfoner! Det er mye mer idiotisk med folk som løper rundt med splitter ny mp3 psiller til 2500 og så ikke gidder oppgradere fra de øreproppene som var med. Ipod eiere og sansa eiere er vel de to gruppene som ikke trenger å oppgradere. Ipod eiere fordi lyden ikke er veldig bra og det at de valgte ipod viser at de ikke veit en dritt om lyd uansett, sansa eiere fordi spilleren definitevt ikke leverer i nærheten av god nok lyd til å drive skikkelige hodetelefoner (og ja, jeg prøver med vilje å irritere på meg alle ipod on sansa fanboys her, det er moro)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sennheiser CX300 så veldig bra ut. Men jeg skjønner ikke hvordan du får det så billig, er det privatpersoner som selger det på ebay? Hvordan kan de isåfall selge det så billig?

7983635[/snapback]

 

Det er OEM-versjoner, altså uten merking og skikkelig pakke.

8011317[/snapback]

Nope

Er veldig klar over alle forskjeller mellom falske og ekte versjoner, nevnte det flere ganger her, jeg har ekte. Kom merka og i pakke

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk spilleren og headsetet i dag og er superfornøyd :dribble: Mp3 spilleren ser virkelig kul ut, og maskinen fant den med en gang :thumbup:

Det eneste jeg ble skuffet over var at det ikke fulgte med noe å feste den med. Er det meningen at den skal henge fritt fra headsettet? Det headsetet jeg kjøpte har ganske lang ledning så det blir litt upraktisk. Eller skal man ha den i lommen?

Virker som det var litt lite bass, men har ikke synset så mye med den enda :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...