Gå til innhold

Kjøler til XP 2600+


Raggis

Anbefalte innlegg

Selv om jeg ikke har tenk å overklokke, regner jeg med at noen har kan hjelpe meg.

 

Jeg skal nå kjøpe en AMD XP 2600+, og lurer på hvilken kjøleribbe jeg bør velge.

 

Noen som her har noe å anbefale? Har ett kabinett(Lian Li PC60 USB) hvor det er god gjennomstrømning av luft, og har som sagt heller ikke tenk på å overklokke. Vil helst ha en cpukjøler som ikke bråker for mye, men den bør selvfølgelig holde cpu'n tempen på en rimelig akseptabel nivå. PC blir brukt en del til spill, samt en del programmer med stor CPU load (videoredigering, bildebehandling)

 

Er f.eks GlacialTech Igloo 2320 en god nok?

 

Hvor varm blir en ny XP med Palomino kjerne sammenlignet med en eldre lavere klokket med Thoroughbred kjerne

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det var det eldre som hadde Palomino kjerne, fra xp2100 og nedover. Xp2200 og oppover bruker Thoroughbred. Thoroughbred utvikler mindre varme fordi den kjører på 0,13 mikron istedenfor 0,18.

Håper det ble litt klarere nå :lol:

 

Fikk jo ikke svar på kjøler da.. :-?

 

Hvis du har liee cash til overs, gå på Microplex.no>Kjølere>OG se på MCX462PLUS, så går du p vifter, finner en stille Papst vifte (mellom 12-25dB eller no)

 

En uslåelig kombinasjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...