Gå til innhold

Anbefaling av gamingheadset


Anbefalte innlegg

@kjekssjokolade:

 

Glimrende, glimrende, glimrende!

 

Heder og ære til de som svarer utdypende og reflektert. Nå er greia den at det blir Steelsound 5Hv2 på meg nå. Obs på Buskerud Storsenter har de i hylla til 499, 699 med usb kort (som jeg ikke gidder, har usb kort fra creative alt). Har lest masse tester og de skryter veldig av Steelsound 5Hv2. Sennheiser settene sier de (som deg kjekssjokolade) at er ukomfortable pga små øreputer.

 

MEN! Oss audiofile mellom og litt off topic:

En kompis av onkel som er stamkunde på *sensurert kilde* ordner 1,5 uker gammelt Sennheiser HD600 til meg for en helt grei penge, så det blir et slikt i tillegg. Det er under demobruk nå, så blir en uke eller tre til jeg får det tilsendt, men da er øregangene sikret kvalitetsvibrasjoner en stund fremover! :dribble: Det sprengte budsjettet mitt totalt, men dog..

 

 

Forøvrig takk til Snole, var forslaget ditt som slo igjennom! Gleder meg til å teste i morra kveld, de neste timene skal de få lov til å ligge på pulten min og spille random fra spillelista mi!

 

 

EDIT:

Grunnen til at det blei SteelSound settet var at jeg skjønner at jeg ikke kommer til å gidde å sitte med gamleheadsettet rundt halsen for å bruke den micen (som forøvrig suger). Dessuten skryter testere verden rundt uhemmet av hvordan man oppfatter lyddetaljer i spill med dette headsettet. At det er uegnet (eller ihvertfall mindre egnet) til musikk forstår jeg, men da må løsningen bli å kjøpe to headsett. Jeg er kresen på lyd, så vil ha mest ut av hvert lydscenario! :) Blir spennende å se hvordan alt funka, kommer tilbake med en liten review tenker jeg.

 

 

EDIT2: Han var ikke så keen på at jeg sa hvor jeg fikk tak idet nei, det kan jeg jo forstå..! :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye får du HD600 til?

Det er et fantastisk sett, håper du har headamp, det er orginalt på 300Ohm :love:

7963636[/snapback]

 

Headamp? Der kutter kunnskapen min på begrepssiden.. :blush: Har en NAD "ett-eller-annet" forsterker som har 6,3mm jack utgang ihvertfall, det gjør vel susen det eller?

 

Får settet til 1600 kr, hadde jeg takket nei hadde jeg vært über-tjukk-i-hue..!

 

..vel, nå har jeg ikke fått 100% bekreftelse på at det er meg som får det heller, men prata me'n i sta, og da var det 80% sikkert!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Har hatt Steel sound 5H (veit ikke om det er v2 eller ikke) en stund nå. Synes det er bra lyd, både til spilling, musikk og voicechat.

 

Veit ikke om det er flere en meg, men har hatt problemer med at volumet på micen er veldig lavt. Når jeg bruker det for første gang på en ny installasjon av Ventrilo må jeg alltid sitte å tulle med lydinstillingene i evigeheter å si "kan dere høre meg nå?" en million ganger. Når jeg først får det maks volum på alle settingene kan de andre høre meg ganske greit og jeg har aldrig fått noe klager på dårlig lyd (bare lav lyd). til gjengjeld kan man dytte micen inn i øreklokkene sånn at den nesten ikke synes, så det er ikke noe problem å bruke det som vanlige hodetelefoner (I.E. ingen mic som står ut til alle kanter)

 

De er ganske solide, selv om jeg har hatt et problem med at det var deler leddet mellom bøylene og øreklokkene som begynte å sprekke, selv om dette lett ble fikset med ellektriker teip er jo det et minus. Ellers er det jo et veldig stort pluss at man kan plukke det fra verandre sånn at det blir 3 deler, med skillene på enden av den sorte stangen i midten. Gjør det veldig enkelt å få det med seg uten å være redd for å knekke det eller lignende. Pleier å høre på musikk hver dag når jeg tar bussen, og har lite plass i pc-baggen min så jeg hadde ikke hatt plass vis jeg ikke kunne ta det fra hverandre.

 

Alt i alt er jeg selv veldig fornøyd med SS 5H og viss det går fyken kommer jeg nok til å skaffe meg et nytt et

Lenke til kommentar

Får ikke dele den rabattordninga desverre kjekssjokolade. :( Sorry! Dette er ordnet gjennom kompisen til onkel (har handla litt bilstereo og greier gjennom han også) så har ikke så mye å gi deg desverre.

 

 

Men er utrolig fornøyd med SteelSound headsettet ja! :D Lar det spille inn en dags tid før jeg bedømmer lydkvaliteten 100% sikkert, men dette høres svært lovende ut! Micen er jo glimrende (!) 100 % forbedring fra logitech settet jeg hadde. Har blitt litt musikk i kveld da. Ville vel i førsteomgang bare avskrive settet som musikkheadsett, men var jo ingen grunn til det! Er omtrent 100 ganger mer fornøyd med lyden her framfor i Koss Porta Pro settet mitt. Sylskarpt og detaljrikt som bare det! Har en tanke eller to å utsette på bassen, men må vente med å bedømme det 100 % til de har fått spille litt. Erfaringsmessig gir også headsettene litt ekstra om man lar dem gå seg til litt først. Men lyden mangler ikke fylde føler jeg (i forhold til pris på headsettet). Lite punch å snakke om selvfølgelig, men det er god snert i lyden og føler det har god kontroll. Mest imponert er jeg i grunnen over det tydelige høyre-/venstreskillet. Har testet mange headsett fra 4-600 kr (vel og merke et år og to siden) som var fæle til å gromse sammen kanalene når man dro opp volumet, men her har jeg lite å sette fingeren på! Ved bruk av eksternt lydkort får jeg heller ingen støy fra lydkortet og lyden er for meg upåklagelig til pcheadsett å være! Det er klar; man kjøper ikke dette settet for å koble på anlegget i stua, men for den litt over middels musikkinteresserte kan dette headsettet greit doble som gamingheadsett og multimediaheadsett i mine øyne! Utrolig fornøyd så langt! Mye av (om ikke alt) jeg har hørt folk klage på på H5 settet er forbedret i H5 v2. Man glemmer at man har det på hodet og kan bare sette seg tilbake og nyte!

 

 

Men må man over 500 kr så MÅ det sies at man vil oppleve store forskjeller i lyd ved å kaste seg på f.eks. et Sennheiser HD515/555 sett. Men for den som trenger mye for lite kan dette anbefales på det sterkeste! Nyyydelig.. :love:

Lenke til kommentar
synd på ditt val :( mina steel slutade tvärt att fungera (5H:or)... om du är lite bevandrad i elit- miljön i FEAR, kanske du har hört talas om TcS|ep1c... hans lag är sponsrat av steel, och han rekomenderar inte headset:en de produserar, på grund av den dårliga kvalitén...

7968038[/snapback]

 

Har hørt mye sinnsykt dårlig om de gamle H5ene, men har lest tester av folk som testet v1 og som nå tester v2, og de får jo ikke skrytt nok av settet! Men nå blir det jo spennende å teste da. Selv er jeg godt over middels fornøyd hva førsteinntrykk angår, men vi får se! Syntes det virker godt bygget osv. Alt av kontakte, ledninger, mic, bøyelige ledd, hodebøyle osv er forsterket fra v1, Var det H5 eller H5v2 du hadde?

Lenke til kommentar
Sennheiser HD 555 sier jeg bare. De er råe, god lyd og fin balanse mellom bass og detaljer i lyden. De er også meget behagelige å ha på i flere timer i strekk uten problemer. Har selv hatt disse en stund nå, og angrer ikke. Verdt hvert eneste krone og øre.

7968142[/snapback]

 

Besilte akkurat et Sennheiser HD 555 i går, så da er de vel her på tirsdag eller onsdag. Da får vi se om det er så bra lyd i de som mange sier :thumbup:

Lenke til kommentar
Sennheiser HD 555 sier jeg bare. De er råe, god lyd og fin balanse mellom bass og detaljer i lyden. De er også meget behagelige å ha på i flere timer i strekk uten problemer. Har selv hatt disse en stund nå, og angrer ikke. Verdt hvert eneste krone og øre.

7968142[/snapback]

 

Besilte akkurat et Sennheiser HD 555 i går, så da er de vel her på tirsdag eller onsdag. Da får vi se om det er så bra lyd i de som mange sier :thumbup:

7968745[/snapback]

 

Bra sett du bestiller, men du hadde virkelig ikke angret om du avbestilte det, og heller la noen hundringser til i et HD 595, det kan jeg garantere deg :)

Lenke til kommentar
Får ikke dele den rabattordninga desverre kjekssjokolade.  :( Sorry! Dette er ordnet gjennom kompisen til onkel (har handla litt bilstereo og greier gjennom han også) så har ikke så mye å gi deg desverre.

7968100[/snapback]

 

Var ikke ute etter å dele noen rabatordning, lurte bare på om dette var en butikk jeg ikke har hørt om før, så om dem kanskje forhandlet Beyerdynamic eller Grado der, det var det jeg mente ;)

 

Send meg en PM med hjemmeisden demms på :)

Lenke til kommentar
Bra sett du bestiller, men du hadde virkelig ikke angret om du avbestilte det, og heller la noen hundringser til i et HD 595, det kan jeg garantere deg :)

7972238[/snapback]

 

Men så er det jo 600kr forskjell på de også da, noe som er nesten dobbelt så dyrt. Så klart blir det bedre hvis du kjøper noe som er dyrere, men til prisen er HD 555 knallgode. Uansett så bør du kjøpe et bra lydkort i tillegg når det er snakk om såpass dyre headsett hvis du skal ha fullt utbytte av de.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser en del klager litt på Steelsound 5h-klokkene. Har hatt mine i nøyaktig 1 år nå og kan ikke annet enn å skryte de opp i skyene. Ikke et eneste problem eller feil og lyden er helt topp! Til og med micen, som jeg var litt skeptisk til konstruksjonsmessig, har overlevd daglig bruk og er hverken slapp eller kranglete. Lyden har jeg heller aldri hatt noe problem med.

 

Kan ikke annet enn å anbefale Steelsound 5h på det sterkeste. Solid, flott lydbilde og meget praktisk løsning på micen som dyttes inn i klokka. 2 thumbs up!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...