Gå til innhold

Anbefaling av gamingheadset


Anbefalte innlegg

Trenger et headsett med god lyd til pcen min. Har et budsjett på 6-700 kr og for disse vil jeg ha kvalitet, helst en mic (kan ofres for groooom lyd), men USB er ikke ønskelig. Blir for dyrt, har allerede både internt og eksternt lydkort.

 

Noen forslag? Har kikka på et par Sennheiser headsett samt et par fra Koss, men vil gjerne ha noen førstehåndserfaringer herfra før jeg gjør dette til en "hvem skal jeg velge" tråd.

 

Spiller spill som BF2/2142, CSS/HL2 o.l. Er avhengig av GOD lydgjengivelse. Det er heller ikke et minus om headsettet kan spille musikk uten store forvrengninger.

 

Løsning med bøyle over hode samt puter rundt- (lukket/åpen heldekkende) og ikke bare på øret (likt Koss Porta Pro) foretrekkes. Noen formening om jeg burde gå for lukket/åpen løsning?

 

Håper beskrivelsen er grundig nok til at jeg kan få noen gode og passende alternativer. Takker for alle svar! :)

 

 

EDIT:

Ser det er mye spennende opp til 900 kr også gitt.. :whistle: Forslag opp til 1000 kr inkl frakt kan tas imot, men da skal gjerne god begrunnelse følge..!

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du ska självklart skaffa dig ett set med zalmans 5.1 lurar. du får helslutande koppar, dolby 5.1 (tre elemnet/lur front, center och rear, alltså RIKTIG 5.1 i lurar!!) , lätta och de svettar inte :) ett minus (om du lirar i lag över nätet) de saknar mic :( jag har hört (från säker källa) att medusas motsvarighet har mic. de ska dock ha lite sämre ljud...

 

ljudet i lurarna liknar det du för i koss sb45:or + djup (distans, riktning och hastighet, ovärderligt i spel som FEAR som har full EAX och HW mixing) med ett riktigt audigy eller x-fi. soundpositioning med dessa lurar är helt otroligt :) testa med ett par "vanliga" lurar i FEAR och jämför med zalmans!! ojoj :) 500-600 spänn (tror jag, och ursäkta min dårliga norska...)

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Scullcandy TI ....

 

Ad. lukket/åpen; Jeg har et av hver, lukket i bråkete omgivelser - åpen når jeg sitter aleine og må høre tlf. etc ...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
[ikke at jeg skal ødelegge denne posten, men dette er et virkelig dårlig headset. Plastisk lyd, dårlig kabel, dårlig konstruksjon, stort og klumpete.

7960020[/snapback]

 

Og hva foreslår du siden både Zalman'en og Scull'en ikke er bra nok ... ?

Lenke til kommentar
[ikke at jeg skal ødelegge denne posten, men dette er et virkelig dårlig headset. Plastisk lyd, dårlig kabel, dårlig konstruksjon, stort og klumpete.

7960020[/snapback]

 

Og hva foreslår du siden både Zalman'en og Scull'en ikke er bra nok ... ?

7960056[/snapback]

 

Jeg gav bare mitt inntrykk av disse settene, tenkte det kanskje kunne hjelpe å få litt andre vinklinger på et sett enn bare "Scullcandy TI ...."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg gav bare mitt inntrykk av disse settene, tenkte det kanskje kunne hjelpe å få litt andre vinklinger på et sett enn bare "Scullcandy TI ...."

 

Det hjelper jo ikke så mye dersom du ikke kommer med alternativer han kan kjøpe (som du syns er bra)...

 

Det er nok skrevet om disse headset'ene fra før, han klarer sikkert søke det opp.

Lenke til kommentar

Hvis du har muligheten, så lån med deg eller prøv i en butikk før du kjøper, siden hoder og ører er forskjellig konstruert på folk. Og ikke minst hvordan man liker lyden.

 

Jeg vil egentlig ikke anbefale deg noe sett, men dette er utrolig godt til hifi, såvel som til spilling. Ekstremt godt til spilling. Beyerdynamic DT DT-770 Pro, så siden du skal bruke den i datamaskin må du nok ha 32Ohms utgaven. Men jeg beklager at jeg anbefaler denne, siden du får den for minst 2000++ koner. Så du får se om det kommer noen bedre anbefalinger.

 

 

Hadde settet skulle vært åpent/semi åpent, så ville HD555 eller enda bedre HD595 vært et ekstremt godt valg (Sennheiser). Vet ikke om en åpen løsning på et hodesett som sikkert blir å brukes på lan, er en god løsning.

HD595/HD555 har 6,3 kontakt, men det følger med en 3,5adapter. Det blir en ganske stor klump, men det går som regelt greit.

Har heller ikke prøvd noen av disse rett i en datamaskin, eller spilt med dem, det er 50Ohms impedanse, så blir kanskje litt tungdrevet i tillegg.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha god komfort og samtidig god og ren lyd så vil jeg anbefale Icemat Siberia. Øreklokkene dekker hele øret, og det er små luftehull slik at du ikke blir svett. Du kan sitte en hel dag på LAN og glemme helt at du har på deg headset, så komfortabel er den.

Minusene til Icemat Siberia er at bassen er litt svak og lydisolasjon er fraværende pga luftehullene. Har dette headsettet selv og elsker det.

 

Ellers så har Sennheiser mange gode headset til gaming. En kompis kjøpte seg nylig Sennheiser PC160 til spillbruk, og har bare gode ord å si om den.

 

Anbefaler deg å lese brukererfaringene på prisguiden før du kjøper deg noe.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Takk for masse bra innspill folkens! Har testet et par Scullcandy TI men blei ikke kjempeimponert, håper jeg klarer å finne noe med litt mer snert. Syntes mye av lydbildet blei litt blurry, fikk mye diskant og en litt vrengt bass. Litt plastisk egentlig, som kjekssjokolade sier.

 

Det Zalman headsettet høres jeg spennende ut, men skal man ha sjanse til å stable på beina et dugelig 5.1 headsett bør man vel fort bruke mer enn ett laken, eller? Om ikke hadde det jo vært knallrått med 5.1 headsett! :dribble: Men da føler jeg det blir mest for sorround opplevelsen og ikke så mye for lydkvaliteten. Kan det stemme?

 

Icemat Siberia har jeg ikke fått testet, men det er absolutt en av kandidatene, alt kommer egentlig an på lyden. Ellers har jeg vært på et par Sennheiser HD515 og Sennheiser PC150/160. Har bare fått testet HD515, men syntes de ga flott lyd for 675 kr! :) Når det kommer til PC150/160 er jeg litt skeptisk til hva jeg egentlig får ut av å gå 550 til 850 kr? Jeg tenker som å at med mic og greier, så blir det aldri til at jeg kommer til å dra de med meg rundt for å nyte musikk til hverdags, da blir det überdedikert spillheadsett. Men er det god lyd i det så kjøper jeg heller BÅDE HD515 og PC150! :p Det er ingen her som har litt erfaring med Sennheiser HD515 da? Må si det er det som frister mest nå. Skal alltids klare å skaffe en mic til de gangene jeg bruker TS. Lyd er alpha og omega.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg Steelsound 5Hv2 nylig, og er kanonfornøyd.

7962248[/snapback]

 

Hm, de har jeg ikke kikka på. Godt det kom flere innspill nå, har 1 stk Sennheiser PC160 klar i handlekurven hos NetonNet.no! :p

 

EDIT:

Interessant! Liker egentlig ideen med at micen kan "skyves bort". Hvordan er byggekvaliteten på dette? Noen som veit om micen på PC160 kan skyves opp eller noe? Eller er jeg stuck med den forran trynet? Folk har jo utelukkende pene ting å si om PC160, så er utrolig frista nå.. Noen som veit om butikker generelt eller spesielt i Drammensområdet som fører Sennheiser? Eller er det via nettet som er tingen?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Byggekvaliteten er bra, synes jeg. Klokkene dekker øret bra. Ting virker solid.

Lyden er tilfredsstillende for meg i alle fall.

 

Kjøpte for en mnd siden Trust headsett m/USB. Det var verste skvipet jeg har vært borti.

 

Et annet tips. Jeg gjorde et nødkjøp i sommer.

Bare måtte ha et headsett, og det med en gang.

Endte opp med et Philips (ja, tru det eller ei, du leste rett) SHP805.

Lyden var knall, solid headsett, store behagelige klokker, men uten mic.

Kosta 349,- eller 399,- på Expert.

Lenke til kommentar

Steelsound er en god utfordrer til Sennheiserklokkene da altså. Icematklokkene er det mange som slakter på lyd i sammenlikning med PC160, så de tror jeg faller litt utenfor.

 

@Snole:

Hadde selv et Philips headsett for en 3-4 år siden og det er seriøst det beste jeg noensinne har hatt. Har aldri igjen hørt så flot gjengitt bass blant annet! Kosta noe rundt det samme. Sammenleggbart "behind-the-neck" sett. Det var også uten mic, men det gjorde lite ass.. Var glad i det!

 

EDIT:

Micen på PC150/160 kan vris opp, da er det besvart! Leser så mye skryt av PC160 nå at jeg nesten får tårer i øya! :D Er jo desverre ingen grunn til å bestille nå uansett, blir ikke sendt før mandag morgen, så har en dag til på meg til å finne noe annet.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Hmm.. Finner ikke PC160 på Sennheiser Nordic sine hjemmesider. Og det er fordi PC161 har kommet. XD.no får de på lager 27.02.07. Da er spørsmålet om jeg ikke skal vente litt altså! :hmm:

 

EDIT:

 

Da trenger jeg litt hjelp av en ordentlig lyd-nerd:

Forskjellen på de to er at PC160 er på 16 Ohm og når 116dB, mens PC161 er på 32 Ohm og når 118dB. "Range of frequency" er den samme. Hva er greia her? Hva er forskjellen i praksis? Tatt i betraktning at jeg for det meste bruker det innebygde lydkortet i laptopen, hva lønner seg? Pris for PC160 er 689 kr, PC161 derimot går for 1075 kr. :ohmy:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg Steelsound 5Hv2 nylig, og er kanonfornøyd.

7962248[/snapback]

 

Det virker som om det er mange som er enige med deg i at det er et knallheadsett. Noen klager på litt for skarp diskant ved bruk av volumkontrollen på ledningen? :ermm: Noe du merker noe til? Det har jo fått 9/10 i flere tester og greier, og en type i England mente de overgikk hans PC160 gaming edition (som fort koster 350-400 kr mer). Det ser så digg ut med mic som kan skjules så headsettet kan brukes til annet også!

 

 

Valget står nå mellom dette og Sennheiser PC160. Hvor kjøpte du ditt snole? Aner du om det lar seg kjøpe i butikk?

 

EDIT:

Najs, jeg har de 3 siste postene.. :( Sorry, er ikke meningen å bumpe, skal bli flinkere til å redigere siste, dette blei litt dårlig..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Sennheiser PC150 er et "ikke kjøp". Klokkene er alt for småe, men helt grei lyd, men for mye bass. Selve klokkene er udugelige, null komfort, de er glatte, og settet sklir rett av hvis du ikke sitter helt iro med hodet, sånn virket det iallefall på meg. Dessuten er ledningen elendig, og volumkontrollen som er på er også elendig, plutselig er det lavt, så plutselig har du mistet hørselen på grunn av øredøvende volum.

 

PC160 har større klokker, så de burde du heller gå for mellom disse to. Synes at lyden var ganske lik, men fikk aldri testet PC160 noe særlig. Mikrofonen er veldig god (det er den for øvrig på PC150 også). Men dette er som sin forgjenger 100% tenk på til spilling, det er ikke noe du bruker hvis du skal nyte musikk.

 

HD 515, er litt tyngre drevet enn de to over, og har ikke mic. Dessuten er det orginalt 6,3 plugg på dem, så du må ha overgang på jacken. De er 50 Ohms. Men desidert best lyd av de som er nevnt til nå. Ville allikevel gått for HD 555, hvis du bestemmer deg for HD515. Men begge disse kannene er åpne. For meg hadde valget vært lett HD555 eller HD595(som er overlegent over disse igjen), men da tenker jeg igjen bare til musikk. Vet ikke om dem egner seg noe til spilling.

 

Steel Sound 5H v2, en venn av meg har dette, og han har problemer med mikrofonen. Ellers sier han settet er veldig godt. Selv liker jeg det ikke, for det er ikke godt til musikk. Men det er jo ikke det som er viktig for deg virker det som. Men hvor mye det tåler/byggekvalitet er noe man kan stille seg et spørsmål om, fikk ikke prøve det så my heller men virket litt spinkelt. Men det var USB utgaven han hadde, vet ikke om det har noen avgjørende forskjell.

 

IceMat, har veldig klar og fin lyd, men for mye basstap, dessuten er det veldig åpent. Det er stort og klomsete i tillegg. Men det er lett og luftig å ha på seg.

 

Ville bare komme med noen av mine synspunkter på de nevnte headsetene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...