Gå til innhold

Lignende bøker som trilogien om Arn


Anbefalte innlegg

Jeg har lest trilogien om Arn Magnusson av Jan Guillou og har akkurat starte på den "oppfølgeren", Arven etter Arn, og jeg har blitt veldig betatt av disse bøkene. Jeg er normalt ingen bokorm, bortimot de eneste bøkene jeg har lest de siste 5 årene er denne trilogien og Ringenes Herre, så jeg lurte på om det var noen lignende, gode bøker om samme tidsperiode? Forslag tas i mot med stor takk! :D

 

Jeg er generellt glad i historie og spesiellt middelalder, men vikingtiden går også ann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

dette er ikke samme tidsepoke, men litt lignende trilogien om Arn.

 

Jeg anbefale Romas Porter av Conn Iggulden. Det er første bok i serien (totalt 4 bøker) og handler om Julius Caesar. Har ikke lest den norske oversettelsen, men den engelske var veldig bra.

 

Jeg et jeg har lest noen andre lignende bøker som foregår i vikingetiden, men jeg kommer ikke på titlen nå, skal tenke over det.

Lenke til kommentar

Arn bøkene er virkelig fine. De er skrevet på en fantastisk måte, de blir ikke dårligere andre, tredje, fjerde osv. gang du leser dem heller. Vet om noen bøker som jeg mener er ganske like(spørs hva du liker ved Arn-triologien), men kommer ikke på navnet nå. Poster her slik at jeg kan skrive inn navnet når jeg kommer på det i morgen en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...