Gå til innhold

Hvilken settnings bruker du på lydkoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Oppretta tråden pga at kanskje noen av dere har samme innebygde/ lydkortet

Så jeg lurte på om du/dere kunne ta screenshot av det og laste opp på www.imageshack.us eller andre bildehostings sider

utennavnuv3.jpg

Noen har sikkert bedre lydinnstilling! :)

Gjør ikke noe om dere har andre lydkort =) :):thumbup:

Endret av m4sta
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg holder med radiated her. I mine ører skal equalizere skal kun brukes for å reparere eller korrigere frekvensspekter som er endret på noe vis, og slike endringer forekommer særdeles sjeldent innen digital terminologi.

Vil man farge lyden for å kompensere eller utdype hvordan et stereoanlegg låter er det bedre å gjøre dette før effekttrinnet i forsterkeren. Problemet med equalizere, og da spesielt digitale helt i begynnelsen av signalkjeden, er at det er utrolig lett å skape intern clipping, og dette selv når man subtraherer frekvensbånd! I verste fall kan man svi av diskantene som følger av likespenningen i signalet som clipper.

Endret av skag1
Skrevet (endret)

Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine.

Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass.

Endret av Lefse
Skrevet
Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine.

Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass.

8037066[/snapback]

Alle innretninger som kan manipulerer et frekvensspekter er teknisk sett en equalizer, inkl. den du har bilde av.

Jeg tror du har misforstått noe angående effektforsterker direkte på lydkortet. :)

Jeg tror ikke du har et lydkort som er på størrelsen med en vanlig forsterker, veier 5-10 kilo og har ekstra strømkabel som må i stikkontakten. Det er vel en pre-amp du har på lydkortet? Om det er en equalizer i pre-ampen kan du fint bruke denne, men om equalizeren du har avbildet er i den digitale signalbanen før pre-ampen oppstår samme problematikken som jeg nevnte i min tidligere post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...