Gå til innhold

Kjøp av skjermkort - 8800 GTS 320MB?


sindrejibb

Anbefalte innlegg

Har sett litt på skjermkort i det siste, men synes dette er veldig vanskelig. Jeg skal bygge ny PC. Og skal vel ha Vista, ser ingen vits i å kjøpe en ny XP-lisens nå. Men så var det det med skjermkort, ja. Har jo sittet å venta litt på et skjermkort med DX10 jeg nå. Greit å ha hardware-støtte for DX10 når jeg skal ha Vista osv., og jeg skal jo ha PCen en stund. Nå har jo da de 8800 GTS-kortene med 320MB kommet. Er disse noe å satse på? Mange sier det er bortkastet, fordi det er for lite minne osv. At det ihvertfall ikke er noe fremtidsrettet kort. Men nå har det seg sånn at jeg skal ikke spille noe særlig. Kanskje litt, det er det som gjør det vanskelig, men det er desidert ikke noe "gamer-PC". Så er det nok minne for meg? Eller vil dere anbefale meg å vente litt, eller kanskje et annet kort? Også hvis jeg skal ha dette kortet, så har vi jo XFX, POV, Asus, Club3D osv. osv. Hvilket skal jeg velge, liksom?!

 

Foreløpig handlekurv: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32033

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som sier du ikke skal satse på det kortet pga. det har "for lite minne" kan ikke nok om det. Jeg har sett mange tester av det, og selv i oppløsninger som 1920x1200 med high quality teksturer osv, så viser det bare i gjennomsnitt 5-20% forskjell på 640 Mb og 320 Mb. Dette krymper også litt med lavere oppløsninger.

 

Gå for 8800GTS 320 Mb du ;) Det er et veldig bra kort, og yter det nesten like godt som et 8800GTS, som testene viser, så har du noe å glede deg til om du bestiller kortet :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg lurer på noe av det samme. Jeg spiller Battlefield 2142 i dag, på et XFX GeForce 7900GT 265MB og er rimelig fornøyd med det.

Nå bygger jeg på PC nr 2 og det første jeg kjøpte var et tilsvarende skjermkort med tanke på å sette de SLI i en av PCene senere. Men så ser jeg at du får et

8800GTS 320MB til ca 2600,- Så jeg ble frista, jeg skal jo ha Vista :dribble:

 

:hmm: så skal jeg klare meg med det jeg har litt til?

..eller klinke til å få SLI i den ene, 8800GTS 320MB i den andre :hmm:

 

Hvordan er 2 stk SLI oppsatt 8800GTS 320MB å spille med om et snaut år, kontra et 1stk 8800GTS 640MB?

 

Eller skal jeg spare litt til å gå for et 8800GTX?

 

Jeg bruker maskinen min til altmulig, og det må være en god spillmaskin :thumbup:

Lenke til kommentar
Men hva er forskjellen på de forskjellige merkene?

7951504[/snapback]

Utover at de er konkurenter som produserer samme type vare, tror jeg ikke det er stor forskjell annet en design og en og annen antributt.

Kanskje det er fordel å ha samme merke hvis du skal sette i SLI..

Som sagt jeg vet ikke men "tror ikke det er så mye forskjell" :dontgetit::)

Lenke til kommentar

Er av og til litt forskjell, f.eks MSI sine kort er av og til 5% overklokket

fra fabrikk. (mitt 6800gt var det i sin tid hvertfall)

Ellers står det mest på tilbehør som spill/demoer osv,

og kvalitet på kjøling. Noen merker bråker mere enn andre, men

de fleste kort bråker uansett på full guffe...

Lenke til kommentar
Ok, men jeg vet ikke hivlke kjølere som er bra og ikke vettu :p Jeg skal ha en av de billigste versjonene, det er dyrt nok fra før. Men et par hundrelapper fra eller til spiller vel ikke sååå stor rolle. Så er det bedre kjøler eller noe på XFX eller POV-kortene enn Club3D-kortet tar jeg nok det.

7957606[/snapback]

 

De har samme kjøler. Eneste forskjellen er klistremerket på toppen, men det har selvfølgelig ingenting å si for stly, ytelse eller noen andre faktorer.

Lenke til kommentar

Ja, det har de. Grunnen til at PoV og XFX koster mer vet jeg i grunnen ikke. De er ca. like, og både PoV og Dlub3D har gode bundler (det som følger med kortet - kabler, drivere, programmer osv) men det samme kan faktisk ikke sies om XFX sitt kort, som er ekstremt dårlig bundlet. Gå for Club3D eller PoV. Selv har jeg erfaring emd PoV som en veldig god produsent, som i tilleggleverer kortene sine med spillet Dark Messiah Might and Magic, som er et nytt spill som koster 400 kr i butikken. Jeg har to stk av dette spillet hjemme ;) Tenker på ågi de vekk her på forumet, ettersom jeg ikke liker den type spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...