Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke hardisc


Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en ny SATA hardisc,men biosen finner denne ikke i det hele tatt..har en SATA disc fra før også...

kommer heller ikke inn i windows når begge discene er koblet til, da låser den seg i windows "loading"

 

har et K8N Platinum hovedkort

en maxtor disc på 200gb

og den nyankomne WD på 400gb

alt av drivere er oppdatert

 

så hva kan være problemet? :hmm:

Endret av killerkonrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hæ?

 

så går greit å koble den på i windows? trodde det meste skulle vært avslått når man kobler på nye ting,utenom usb...

7947925[/snapback]

Ja, untatt S-ATA. Det KAN man koble ut og inn mens maskinen står på.

 

Har gjort det selv flere ganger, men har hørt at den må stå i hot-swap modus av noe slag for sikrere swapping? :hmm:

Lenke til kommentar

Koble fra den nye disken, og logg inn i windows. Prøv Hot-swap og se om det blir noen endringer. hvis ingenting skjer, så gå på start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling og les deg nedover på venstreside og gå på Diskbehandling. Der skal du kunne se alle disker\partisjoner. hadde dette problemet selv. Finner du DA ikke den nye disken... så kan nok dessverre ikke jeg hjelpe deg i hvertfall..

 

EDIT: Det du sier: "trodde det gikk an med usb"

Jeg vil tro det fungere på samme måte som en usb enhet.. eller virkningsmåten er den samme.

Tips: ikke koble Molex og S-ata strømtilførselen i disken samtidig. Da vil du få en fin disk :p *svidd*

Endret av Henning-
Lenke til kommentar

får ikke noe mer sving på den nå heller...

ser ut til at tastaturet har sluttta å virke i DOS også :roll:

så er vel bare å prøve enda mer,helt til man kræsjer hele pc'n ;)

 

å vist det jeg ikke finner det så er det vel bare å sende mail til leverandøren da...

Endret av killerkonrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...