Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er best, USB-adapter eller pci-nettvekskort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Som dere ser i emnet lurer jeg på hvilken mottaker som er best?

Jeg sliter med nettet her hjemme. Jeg bruker USB-adapter.

Endret av espeNaldoZ
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Som dere ser i emnet lurer jeg på hvilken mottaker som er best?

Jeg sliter med nettet her hjemme. Jeg bruker USB-adapter.

7942076[/snapback]

Jeg lurer på det samme. Må gå over fra kabel til trådløs..

Jeg tror et nettverkskort er best

Skrevet

PCI-kort er best, men med USB-dongle kan man jo ha en skjøteledning og henge donglen der man vil. Det er derimot ikke alle PCI-kort (selv om det er veldig få) som kan ha antennen litt vekke fra PC-en

Skrevet

Det kommer helt sikker an på hvilken type man velger og hvor bra routeren er. Men jeg skulle tro at det fleste nettverkskortene er bedre en usb :hmm:

Skrevet

Jeg ville også tippet PCI, men hvorfor? En usb-dings har jo muligheten til å ha kort antenneledning, samt slipper støyen inne i en datamaskin...

Skrevet

Hadde tidligere et D-Link PCI kort og hadde ok signal 1 etasje under routeren (Signalet måtte passere gulv og to vegger).

Nå bruker jeg en Netgear WG111T high speed usb adapter og har utmerket signalstyrke og kvalitet. (anbefaler denne om man vil ha USB adapter)

Tror ikke at bruken av USB eller PCI skal utgjøre noen forskjell på ytelsen til en WLAN adapter (gitt at den eneste forskjellen er hvilken buss som blir brukt).

Begge kan maks levere 500mA.

Eneste kan kanskje være det at en USB enehet aldri selv kan initiere data overføring. vet ikke hvordan dette er i PCI bussen.

Skrevet

Et pci-kort har da i allefall interupts-mulighet? Vet ikke nok om arkitektur til å kunne svare deg. Ville tro at USB også har mulighet til å gi en slags interupt når "hei, nå trenger jeg mer data" eller "hei du, kom og hent de dataene her, det begynner å bli fuuuulllt!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...