Gå til innhold

Hvordan "enable" 5.1 lyd ?


Anbefalte innlegg

vel, trøbbelet er som følger:

har satt i hop en liten leksak for en vennine av meg til omlag 16k med et logitech 5.1-sett og creative audigy-lydkort.

greit nok, jeg får seff ikke lyd på alle 6 kanaler når jeg spiller av (stereo) mp3 og slikt, men heller ikke når vi ser på dvd.. og det er litt mer irriterendes :( har jo tross alt betalt for alle høytalerne, ikke bare 2 + sub'en. anyways.. har enablet 5.1 lyd i souds->hardware på kontrollpanel (windows 2000) samt installert creative driverne..

fortsatt ingen respons (ja, ledninger er iii :)

 

noen forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilkoples settet via 1)SPDIF eller 2)med tre analoge ledninger?

 

1) Les denne tråden:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=32494&forum=79

 

2) Sjekk at du har enabla AC3 hardware dekoding i innstillingene til lydkortet. Softwaren for DVD-avspilling må støtte 5.1 lyd, sjekk i innstillingene i avspillingsprogrammet for lyd at du har valgt 6-speakers output eller noe sånt. Personlig bruker jeg PowerDVD 4.0 XP.

 

Sjekk for n`te gang at alt er kopla rektig.

 

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

brukte windvd (de har grimlende svcd codec veit jeg vaffal ;) under testingen.. kjørte også en test i selve windvd for 5.1-lyd uten videre hell.

 

-de er koblet i via 3 analoge ledninger (hihi.. første gangen kobla jeg den 3. inn i mic'en så det er ikke så rart det ikke virka), men blei ikke noe bedre på rektig plass heller :-/

 

boota gjorde vi flust av ganger, men får teste neste gang jeg er innom der. hadde vært gøy å fått til, for liker ikke tape hardware-ansikt forran pene jenter som henne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...