Gå til innhold

CV CLS-215 til TG-07?


Anbefalte innlegg

Vi skal ha med oss lyd til TG i år, men lurer veldig på hva vi skal velge for noe. Vi er mest opptatt av lydtrykk, for å si det sånn, ikke hvor rent og pent høytallerne spiller, skjønt det bør ikke være alt for grumsete heller. Vi har sett litt på CLS-215 fra CV, men mange sier bassen er så dårlig (går ikke dypere enn 50Hz osv osv)...

 

Er det noen som har noen formening om hvor vi bør lete hen? Kankje vi bør se på noe PA opplegg? Noen som har linker til nettsteder med bruktmarkeder for PA anlegg kanskje? Vi vil kjøpe brukt, bare så det er sagt. Noe vi kanskje kan leie ut for å få dekket utgiftene etterhvert...

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner noe brukt PA på www.finn.no

7938685[/snapback]

Jepps.. Vi har sett litt på Finn, men bare på de nevnte CV høyttalerne, ikke noe PA... Men så du synes det blir smartere å gå for PA anlegg istedet? Mer power for samme pris kanskje, eller?... Et lite spm.:

Alle PA høyttalere er passive ikkesant? Eller er det stikk motsatt?

 

PS: Sikker på at ikke de CV (CLS-215) høyttalerne er PA?

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Cls 215 vil funke fett de ! går jo helt ned til 22hz ! men cls 215 krever en del effekt så en pa amp på 2*500 watt i 8ohm eller noe funker sikkert bra til cls 215 :)

7940484[/snapback]

Mange sier de har grumsete bass og ikke går lavere enn 50 Hz da, selvom det står opplyst at de skal gå ned til 24 Hz. Ikke veit jeg. Men hvordan tror dere CLS 215 vil spille i forhold til et PA anlegg til samme pris liksom? Jeg sitter med valgets kvale her, hjelp meg! Jeg vet det er folk som har skikkelig peil her!!

 

PS: Jeg veit om en som selger CLS 215 til 2/3 av ny pris (altså kr 6000, før kr 9000), bør jeg slå til?

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Cls 215 vil funke fett de ! går jo helt ned til 22hz ! men cls 215 krever en del effekt så en pa amp på 2*500 watt i 8ohm eller noe funker sikkert bra til cls 215 :)

7940484[/snapback]

Mange sier de har grumsete bass og ikke går lavere enn 50 Hz da, selvom det står opplyst at de skal gå ned til 24 Hz. Ikke veit jeg. Men hvordan tror dere CLS 215 vil spille i forhold til et PA anlegg til samme pris liksom? Jeg sitter med valgets kvale her, hjelp meg! Jeg vet det er folk som har skikkelig peil her!!

 

PS: Jeg veit om en som selger CLS 215 til 2/3 av ny pris (altså kr 6000, før kr 9000), bør jeg slå til?

7941485[/snapback]

 

Det er sikkert fordi de kjører de på Pioneer-receivere til 4-5000 med "7*150" "watt". :!: :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...