Po[wP]ow Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hei. Jeg lurer på om det er mulig å få tak i et program, som fungerer slik at man kan sette inn matte stykker og regler. På skolen min bruker læreren min et slikt, til å lage regler. Skal ha med hjelpe ark til prøve, og da blir det litt vanskelig å bare lage det i Word. Får jo ikke inn tegn og slik. Har prøvd OpenOffice Math, men det blir ikke som jeg skal ha det. Det blir ikke noe bra oppsett.
Po[wP]ow Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Skrevet 13. februar 2007 Exel? Sempron 7937410[/snapback] Nei, man har ikke matte formler i Excel F.eks. sånne---> (vedlegg)
Zappza Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Det er formler i Excel, du må bare skrive de inn manuelt hvis jeg ikke husker helt feil. Det er jo en linje helt øverst i programmet som det står "fx" foran, trykk på fx bildet, og du får opp en hel masse formeler
Harald Staff Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hei Du sier ikke noe om hva "Word" er, hvilken versjon, men se om du får satt inn formeleditoren. Se http://www.ele.uri.edu/Courses/ele343/tuto...dequations.html HTH. Beste hilsen Harald
sveioen Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 (endret) ow,13/02-2007 : 22:09]Hei.Jeg lurer på om det er mulig å få tak i et program, som fungerer slik at man kan sette inn matte stykker og regler. På skolen min bruker læreren min et slikt, til å lage regler. Skal ha med hjelpe ark til prøve, og da blir det litt vanskelig å bare lage det i Word. Får jo ikke inn tegn og slik. Har prøvd OpenOffice Math, men det blir ikke som jeg skal ha det. Det blir ikke noe bra oppsett. 7937389[/snapback] Det du trenger er LaTeX! Går som en lek å lage matematiske formler der. Endret 14. februar 2007 av sveioen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå