Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

slår seg ikke på etter kortsluttning


Anbefalte innlegg

Hei!

Min bror gjorde noe ganske dumt igår kveld, han skulle koble til en strømkabel til dvd-brenneren hans. Men han skrudde ikke av pc`n så den kortslutta.

Etter det har den ikke funka. Viftene, hardisken og cpu starter opp men den lille lampa på skjermen bare blinker (ikke noe skjermbilde.)

 

Pc`n var sånn før da den var ny, men da fikset en kammerat av meg problemet.

 

Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan være mye rart. siden vifter og slikt starter er mest sannsynelig ikke psu gåen. det kan være cpu og det kan være hk. du kan også prøve med 1 og 1 minnebrikke viss du har flere.

 

vis ingenting av det her hjelper så kan du prøve å koble av alle unødvendige ting og så slå på.

 

får du enda ikke skjermbilde så må du nok bare se om du kan få lånt noen forskjellige komponenter slik at du kan begynne feilsøkinga.

Lenke til kommentar
det kan være mye rart. siden vifter og slikt starter er mest sannsynelig ikke psu gåen. det kan være cpu og det kan være hk. du kan også prøve med 1 og 1 minnebrikke viss du har flere.

 

vis ingenting av det her hjelper så kan du prøve å koble av alle unødvendige ting og så slå på.

 

får du enda ikke skjermbilde så må du nok bare se om du kan få lånt noen forskjellige komponenter slik at du kan begynne feilsøkinga.

7937023[/snapback]

 

Jeg gjorde noe lignende en gang, da ble skjermkortet mitt litt fucka, fikk striper over skjermen i spill og mye annet. Prøv med et annet skjermkort!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med 1 og 1 rambrikke men det hjelper ikke.

Men det som er rart er at ikke de lampene som hviser om hardisken jobber og den grønne lyset som hviser at pc`n er på.

 

Har resatt bios men det hjalp heller ikke.

Kobla ut alt unødvendig også.

Endret av Hk1
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd med 1 og 1 rambrikke men det hjelper ikke.

Men det som er rart er at ikke de lampene som hviser om hardisken jobber og den grønne lyset som hviser at pc`n er på.

 

Har resatt bios men det hjalp heller ikke.

Kobla ut alt unødvendig også.

7939659[/snapback]

 

det betyr nok at noe alvorlig har røket. Alle vifter går vel på 12V. Kan være at 5 og eller 3V utgangene på PSU er gåene, alternativt regulator på hovedkort.

 

Tror nok du bør belage deg på først og fremmst å teste med en annen PSU og et annet hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...