Gå til innhold

kontakt problemer med pc på Hitachi DVD cam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner Kamera men klarer ikke få kontakt slikt at jeg kan føre over film. Bruker software som fulgte med. Den finner minnebrikke men ikke no mer. Noen som har noe ide om hvordan dette løses.

Takknemmelig for alt av tilbakemeldinger.

7932119[/snapback]

Ved bruk av DVD kamera kan du ikke overføre video (du har kun USB utgang på kameraet?).

 

Du må legge DVD platen i datamaskinens DVD-rom, og få tak i et program som konverterer bildene til et mer forståelig format (f.eks. .avi). Da kan du bruke et hvilket som helst redigeringsprogram for å redigere videoene dine.

 

DVD og harddisk kamera er lite egnet til videoredigering i utgangspunktet, og ved gjentatt komprimering, konvertering og dekomprimering mister du kvalitet i hvert ledd.

Lenke til kommentar
Problemet er at platen ikke blir funnet i dvdrom. og jeg har en multileser så det skulle ikke være no problem så vidt jeg vet. For et irriterende problem.

Jeg har prøvd å bruke kamera software men ikke no som funker.

7939569[/snapback]

Da må du nok kjøpe en ny DVD-rom spiller. For slike opptaks-DVD'er støttes ikke av alle eldre DVD-rom spillere.

Lenke til kommentar
Problemet er at platen ikke blir funnet i dvdrom. og jeg har en multileser så det skulle ikke være no problem så vidt jeg vet. For et irriterende problem.

Jeg har prøvd å bruke kamera software men ikke no som funker.

7939569[/snapback]

Da må du nok kjøpe en ny DVD-rom spiller. For slike opptaks-DVD'er støttes ikke av alle eldre DVD-rom spillere.

7942791[/snapback]

 

HAHA det er ikke det som er problemet. har multireader og writer fra 2006 tviler på at teknologien er blitt bedre i år eller?

Lenke til kommentar

Hmm... trodde den var eldre ettersom den ikke klarte å lese en plate av denne typen. Har du prøvd DVD'er brent på andre DVD-brennere på den? Ellers kan det være at mini-DVD'er er litt for sært for denne spilleren (mini-DVD'er er generelt noe herk og har sett mange som har problemer med både DVD kameraet og ved overføring til datamaskinen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vet ikke helt jeg det er jo ikke no fornuftig av de som lager dette her å lage det på denne måten. Hater at det skal være så herk når de sier i butikken at det ikke er no problem i det hele tatt. Men men sånn er det. Hvis noen andre har noen lure tilbake meldinger setter jeg pris på det. Skikkelig teit med slike greier..

Men takk uansett Afseth

Lenke til kommentar
Problemet er at platen ikke blir funnet i dvdrom. og jeg har en multileser så det skulle ikke være no problem så vidt jeg vet. For et irriterende problem.

Jeg har prøvd å bruke kamera software men ikke no som funker.

7939569[/snapback]

Har erfart at slike DVD-plater ikke uten videre kan leses i en vanlig DVD-spiller eller DVD-rom. Den må muligens være "finalized" i kameraet (håper du forstår hva jeg mener). Det betyr selvsagt at du ikke kan ta opp mer på DVD'en senere hvis det da ikke er en RW-plate som kan "definalizes". Vet ikke om dette er tilfelle i ditt kameraet, men slik er det ihvertfall med min mors Canon-kamera og et Samsung-kamera som jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...