Gå til innhold

Lian Li H2O Cube


Anbefalte innlegg

Ja, da var det på tide å starte med å sette alt inn i Cuben!

 

Begynte med det i dag, da jeg ikke hadde særlig mye å gjøre, grunnet sykdom :hrm: Har vært fester og liv hver dag siden eksamen var ferdig, så kanskje greit med en liten hvilepause :p

 

Men! Murphy's lov gjelder alltid den :dontgetit: ( "If something can go wrong, it will" )

 

 

Dette var så langt jeg kom hvertfall da...

 

 

Her er det gamle kabinettet mitt, med "kjelleren" som jeg bygde på i fjord, for å få plass til vannavkjølinga.. + at den så veldig kul ut da :p

Det jeg skulle gjøre først var å ta ut radiatoren for å sjekke om shrouden jeg hadde kjøpt passa.

 

post-91834-1181829826_thumb.jpg

 

 

post-91834-1181829839_thumb.jpg

 

 

Men det var lettere sagt en gjort! Husket at det var et helve**es slit å få den radiatoren med vifter og sånt på plass, men kunne ikke tenke meg at det var like mye slit å få den ut igjen :thumbdown:

 

post-91834-1181829859_thumb.jpg

 

Det var en av skruene som ikke ville ut.. Kunne bare skru og skru uten at det skjedde noe :no: Så til slutt måtte jeg ta en tang og klippe den av. Da fant jeg ut at gjengene den satt i på radiatoren var ødelagt :no: Og den skruen vil ikke ut! :hrm:

 

post-91834-1181829874_thumb.jpg

 

 

Så nå må jeg skaffe meg en ny radiator også.. Skal få bestilt en så fort som mulig. Så frem til da må jeg nok skuffe dere igjen med lite arbeid :ermm:

 

Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, er det ikke det man sier ;)

 

 

:thumbup:

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da har den nye radiatoren kommet :D

 

 

DSC04029.jpg

 

DSC04030.jpg

 

 

Problemet nå er bare å finne en måte å feste de radiatorbrakettene til cuben :hrm:

 

Er det noen her som har festet en radiator i fronten på en Cube før?

De glideskruene er jo alt for små til å kunne passe på brakettene, og de skruene som fulgte med kan jo bare brukes på den ene siden.. Den siden inn mot hovedkortbrettet er jo umulig å komme til.. Får ikke fortsatt noe særlig mye uten at jeg får den til å passe :ermm:

 

Så om det er noen der som vet hvordan man kan feste de brakettene, please skriv det i kommentarer :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Da er radiatorbrakettene festet :w00t:

 

Det tok stort sett hele kvelden å få det til.. makan til knot :p

 

DSC04033.jpg

 

DSC04032.jpg

 

Eneste jeg skulle ønske var anderledes, var at den radiatorgrillen jeg har i fronten var litt bredere, så den dekket hele 5.12"-hullet. Drømmen hadde jo vært å kunne kutte ut en egen grill med en laserkutter :love: Er ikke noen som kunne gitt meg tilgang til det a? :innocent: hehe :p

 

DSC04031.jpg

 

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Om noen lurer på hvorfor det ikke har kommet noe update enda, er det fordi jeg må skrive updatene på den bærbare PCen jeg har fått låne fra skolen, som sikkert sier seg selv er noe råttne greier :hrm: Men når den klarer å få bildene uploadet uten at den klikker, skal det nok bli noen updates med bilder her også;)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet dette ikke skulle skje, men den radiatoren som skulle stå på 120mm-plassen bak, er en halv cm for bred :wallbash: Det fører til den kriseløsningen at radiatoren blir stående motsatt vei, så vifta blåser på radiatoren samtidig som den skyver lufta ut.. Som igjen fører til at det må bli slanger som føres utenfor kabinettet. Selv kan jeg se for meg at det blir litt kult, men det er jo opp til hver enkelt.. Men vi får nå se da ;)

 

Beklager fortsatt at det ikke er postet noen bilder. Det er som sagt tidligere denne PCen jeg bruker mens jeg arbeider som knapt klarer mer enn å spille musikk og være på nettet :thumbdown:

 

men det skal nok bli bra til slutt :thumbup:

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Update!

 

Tok en tur på jobben til fattern , så jeg fikk lasta opp noen bilder til dere ;)

 

Støtte på et problem mot slutten da :dontgetit: Var bare å sett på strømkablene osv, så var det klart, men 4 pins-ledningen er for kort :thumbdown: Tenkte kanskje at det kunne bli et problem, men det er den eneste strømkontakten som må på forsiden av hovedkortet sammen med 24 pins-en..

 

Så jeg får ikke gjort ferdig hele PCen nå før jeg drar på ferie, men jeg har tatt en del bilder til dit jeg har kommet så dere kan se sånn ca hvordan det går ;)

 

Hovedkortet var selvfølgelig det første som gikk inn av hardware :p

 

DSC04042.jpg

 

Så skjermkortet- Pumpa var bare for å se hvordan den blir stående :)

 

DSC04044.jpg

 

 

Det første problemet jeg fikk var at hovedkortet lå litt for dypt i forhold til hullene kontaktene stikker ut av. Så jeg la noen muttere bak, så den kom i riktig høyde.. Problemet da, var at radiatoren ble akkurat for bred. Løsningen på det ble enkelt nok bare å snu den utover istedet. Som dere ser på bildet.. Om det ble fint er nok opp til hver enkelt, men selv synes jeg ikke det ble så aller værst :)

 

DSC04045.jpg

 

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk til en liten update gitt!

 

Fikk bestilt den nye kabelen noen dager før jeg kom hjem fra hytteturen, så fikk den i går :D

 

Dermed har jeg satt inn den.. Hjalp ei venninne med å kjøpe seg PC, så jeg brukte like gjerne anledningen til å ta en liten update på prosessoren også:p Hu får min prosessor, og jeg får inn 6000+ i min.. Dermed gjenstår det bare å sette inn den, så er det bare å fylle på vannavkjølinga og starte'n :w00t:

 

Her er hvertfall noen bilder av de siste kablene og slangene der de kommer til å gå. Har ikke koblet til slangene enda, siden jeg skal bytte prosessor, men her ser dere hvertfall ca-versonen ;)

 

P7310010.jpg

 

P7310009.jpg

 

P7310004.jpg

 

 

Jeg vet ikke om jeg får den nye prosessoren innen jeg drar til Kroatia på fredag, men om jeg gjør det kan det hende det skjer noe mer :)

Fortsatt god sommer!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...