Gå til innhold

Lian Li H2O Cube


Anbefalte innlegg

post-91834-1171294935_thumb.jpg

 

Sponsorer:

 

post-91834-1171316255_thumb.gif

Gavekort på 200,- Takker og bukker :D

 

Jeg har skaffet en Lian Li Cube Case og har tenkt til å modde litt på dette.

 

Jeg vil prøve å få Cuben noenlunde lik det på bildet, men noen småendringer kan komme etterhvert. Bildet viser ikke Viftestyringa, pumpeindikatoren og den kommende LCD skjermen:P

 

post-91834-1171293584_thumb.jpg

post-91834-1171293591_thumb.jpg

 

 

PCen vil bestå av komponentene jeg har i min nåværende maskin som er:

 

CPU: AMD X2 4600+

Hovedkort: Asus M2N32 SLI DELUXE

RAM: 2048 OCZ Platinum XTC

Skjermkort: Radeon X1900XTX

PSU: MIST 600W

Harddisk: 2* 300 GB + 1*200GB + 1*160 GB = 960GB

 

Jeg har vannavkjøling til CPU og GPU med en dualradiator. Jeg skal utvide denne til kjøling på harddiskene + en ekstra singel radiator, bytte pumpe og vanntank.

 

Pumpe: Laing DDC-ULTRA Alphacool

Radiator: ThermoChill PA160.1

Tank: AC aquatube Rev. 1.1 Black

 

Jeg vil bruke ½'' slanger og prøve å få så bra flow i systemet som mulig, derfor vil jeg bruke vanntanken som en fillport der vannet ikke går gjennom selve tanken men gjennom en Y-kobling under. (vist på bildet under). Grunnen til at jeg gjør dette er at dimensjonen på gjengene i tanken er 1/8'', som vil bli en stor flaskehals for vannet.

 

post-91834-1171362261_thumb.jpg

 

Kommentarer postes her :thumbup:

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update:

 

Nå er de nye delene til vannavkjølinga bestilt :D Burde være klart i begynnelsen av vinterferien, så da vil det nok bli en del jobbing.

 

I dag har jeg også lagt maskeringstape på sidedøra :p

Så er et skritt nærmere å få gjort klart til kuttinga.. Men er ikke helt sikker på hvordan font jeg skal ha på H2O skrifta :ermm:

post-91834-1171464480_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Endelig ferie! :w00t:

 

Har en kompis på besøk. Kjent som "jonas_blomster" i forumet. Følg også med på hans Chieftec mod :thumbup: Vi vil stort sett jobbe sammen i ferien:P

 

Her er hvertfall en liten update fra min side.

 

Jeg har nå tatt ut hovedkortbrettet i Cuben for å lage hull til noen kabler.

 

post-91834-1171835275_thumb.jpg

 

Som sagt skulle det lille hullet nederst i venstre hjørne gjøres litt større.

Som sagt så gjort :p Her skal USB-kablene fra fronten komme ut.

 

post-91834-1171835368_thumb.jpg

 

Det skulle kuttes et hull til, til SATA- og powerkablene også, men så knakk borret mitt :dontgetit: så må prøve å skaffe et nytt bor :ermm: Finner jeg det kommer det nok en update til om ikke så lenge :thumbup:

 

Kommentarer :thumbup:

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar

Fikk tak i nytt bor i dag tidlig, så fikk lagd det siste hullet til kablene i dag :)

Neste nå blir å sette på plass hovedkortbrettet. Jeg håper snart jeg får pakken fra Vcore hvor de nye delene er :ermm:

 

Her er hvertfall et bilde av den siste modden :p

 

post-91834-1171887945_thumb.jpg

 

 

Kom gjerne med kommentarer. Er det noe i arbeidsloggen som burde gjøres anderledes, så si ifra :thumbup: Kom også gjerne med forslag til ting jeg kan gjøre :)

Lenke til kommentar

Update:

 

I dag har jeg begynt å lakkerer hovedkortbrettet, som vil bli ferdig i løpet av dagen :)

Mangler to lag med lakk. (matt svart). Grunnen til at jeg valgte matt svart er for at alle kablene som leverer strøm til hovedkortet er svarte, så fargen vil være med å gjemme kablene. Samtidig som at temaet i Cuben er vann og UV-blått. Så kablene som kommer ut fra hullene jeg har borret vil bli mer synlige samtidig som at det er ryddig :thumbup:

Tror dette kommer til å se bra ut.

 

Updaten i dag er bare for å vise løsningen jeg har i de viftehullene som det ikke sitter noe i. Der har jeg montert styling-gitter til bil :p

 

Ser ikke så ille ut det?

 

post-91834-1172156632_thumb.jpg

 

Venter på pakken fra Vcore nå.. Den er i Oslo til fortolling.. Bare håper ikke det tar alt for lang tid :ermm:

 

Kommentarer her :thumbup:

Lenke til kommentar

Her fikk jeg endelig lagt ut de andre bildene av HK plata :)

 

post-91834-1172252247_thumb.jpg

 

post-91834-1172252359_thumb.jpg

 

 

Og nå er pakka fra Vcore ankommet :w00t::love::fun::thumbs::dremel:

 

post-91834-1172252410_thumb.jpg

 

Den radiatoren var uventet gigantisk stor, men skal nok klare å fikse det ;)

Her er den ved siden av en vifte.. og ja, det er faktisk en 120mm :p

post-91834-1172252982_thumb.jpg

 

Så byttet jeg om toppen på pumpa til en trimtopp :)

 

post-91834-1172252614_thumb.jpg

post-91834-1172252709_thumb.jpg

 

 

Så et bilde av hvordan HDD kjølinga ser ut. som også er støydempet :)

 

post-91834-1172252719_thumb.jpg

 

 

Så nå er det meste på plass, bortsett fra slanger, nippler og LCD skjermen, men det bestilles i morra vil jeg tro :)

 

Har tenkt til å kutte hull i topplata til tanken i kveld, så følg med for update ;)

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er prosjektet med hull til vanntanken ferdig :w00t:

 

post-91834-1172271174_thumb.jpg

 

post-91834-1172271191_thumb.jpg

 

Da er hullet ferdig borret ut :) Ble utrolig rundt og fint :p

 

post-91834-1172271204_thumb.jpg

 

Tanken passet perfekt ned i hullet :D

 

post-91834-1172271216_thumb.jpg

 

Ser veldig bra ut på Cuben også :love:

 

post-91834-1172271236_thumb.jpg

 

Og ikke minst passer den perfekt, akkurat som tenkt, mellom rackene :!:

 

post-91834-1172271245_thumb.jpg

 

post-91834-1172271254_thumb.jpg

 

Neste nå blir å lage hullene til skruene som skal feste tankinnbyggingsplata til Cuben :)

 

Noen som har noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Liten udate:

 

I dag kom pakken fra microplex :p

Slanger, nippler og LCD er nå klart til å settes i PCen :D

Det jeg venter på nå er det lille "overraskelsen" jeg har på lur :p er ikke noe jeg skal modde, men vil gjøre H2O Cuben litt mer spesiell :)

 

post-91834-1172692122_thumb.jpg

 

Hadde et lite problem med 1/4" nipplene, da de ikke hadde flere igjen av messing. Bestilte av plast istedet, men på de var gjengene for lange :( Fikset dette ganske enkelt da, med å ta en tapetkniv og kutte av noen mm :) funker fett med noen O-ringer :p

 

Jeg har en sunbeam lightbus som har blitt defekt av en eller annen grunn... bare èn styring som funker :ermm: Så jeg har tenkt på en ting. Å ha en sånn styreenhet for lys er jo egentlig bare teit. Hvertfall for meg. Enten så er de på, eller så er de av. Og det trenger man jo bare noen vanlige knapper til.. Så derfor har jeg tenkt på å montere noen knapper foran på høyre side, så knappene stikker ut under kabinettet.. så det bare er å legge fingeren under fronten, og skru det av eller på :) Hva tror dere om det? Så kjøper jeg heller etterhvert en viftestyring. Ble utrolig dårlig å styre vifter på den lightbusen, da det kommer tikkelyder hvis den står på noe annet enn maks :nei:

 

Men hva synes dere om knappeidèen?

 

:thumbup:

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar

Update:

 

Har ikke fått noen svar om hva dere syntes om knappeidèen min, men nå er det for sent å si noe uansett, for nå er det gjort :p

 

Her er jeg i full gang med å borre hull til knappene :)

 

post-91834-1172863556_thumb.jpg

 

Og etter at de var tilpasset knappene satte jeg de på plass

 

post-91834-1172863600_thumb.jpg

 

De basset perfekt mellom HK brettet og racken på venstre side :D

 

post-91834-1172863637_thumb.jpg

 

Så litt kabelrydding :) strømpa de ikke av den grunn at det kommer en feit vannslange foran, som vil skjule den. + at den ligger ganske godt gjemt bak racken :p

 

post-91834-1172863676_thumb.jpg

 

 

Selv ble jeg veldig fornøyd :D

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Sorry for at det ikke har blitt så mange updates i det siste, men var i bergen i helgen, så fikk ikke gjort noe da. Har også et prosjekt på skolen nå, og siden jeg vil trenge dataen en del kan det hende det tar litt tid før jeg får satt delene på plass..

 

Også lurer jeg på om noen av dere har noen idèer om hva mer jeg kan gjøre, som ikke koster så mye penger?

 

Har ikke mer å bruke nå, bortsett fra noe smått jeg må ha fra microplex :p

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

En ussel liten update: :p

 

post-91834-1174497230_thumb.jpg

 

Dette var det siste småtteriet fra microplex :D

 

Da er snart det meste klart, må bare få tid til å gjøre alt sammen. Kommer nok til å sette sammen det meste før jeg lager ferdig døra. Gjør det fordi jeg prøver å få tak i en sånn kuttemaskin :p Har ikke så bra utstyr hjemme :ermm:

 

Skal prøve å sette på litt ting, for å se hvordan ting blir seenes ut i dag, så legger jeg ut et par bilder, så dere kan se og kanskje hjelpe meg med hva som ser kulest ut :thumbup:

 

Sorry for små updates i det siste, men som sagt skal jeg prøve å få begynt litt utover nå ;)

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Lysmodul til pumpa:

 

Jeg satt å prøvde meg litt frem med lysmodulen til vanntanken, og fant ut at jeg måtte ha en sånn i pumpa også :hmm:

 

Så jeg bestilte en til da jeg kjøpte flere basic-kit og viftestyringa fra microplex. Eneste problem var at det ikke var samme gjengestørrelse på lysmodulen og pumpa. Så derfor bestilte jeg en 1/4" plastikkgjenge til.

 

Så lagde jeg denne:

post-91834-1174515153_thumb.jpg

 

Det gjorde jeg så enkelt som at jeeg kappet av tuppen på en gjenge og presset inn lysmodulen. Den var faktisk så trang at jeg måtte banke den inn :p Men renner ikke ut noe vann hvertfall da :)

 

Så montrerte jeg den på pumpa:

post-91834-1174515172_thumb.jpg

 

 

Koblet den til strømforsyninga og så at den fikk denne herlige effekten i mørke: :D

post-91834-1174515186_thumb.jpg

 

 

Gleder meg til prosjektet blir satt sammen :w00t:

 

kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lever!

Kanskje litt teit å lage en ny post av en så liten grunn som denne, men som sagt over er det et lite hint om et jeg lever og at prosjektet ikke er lagt ned :p

 

post-91834-1178222573_thumb.jpg

 

Jeg har akkurat fått to av disse og to av disse.

 

Det vil forhåpentligvis gjøre PCen så stille som det er mulig å få den, med den trangen for kjøling den har :)

 

Jeg vurderer også å kjøpe meg en ny skjerm.

 

Kommentarer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...