Gå til innhold

Netshop 259IEN og Vista


permo

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som vet noe om 259- maskinen og muligheten for å legge inn Vista på den?

Netshop supporterer ikke maskinen lenger og derfor ingen hjelp hos de. Sendte også epost til både support og salg men det er ingen som gidder å svare på dette spørsmålet. På www.uniwill.com sine hjemmesider er det kun drivere fra XP- tiden. I utganspunktet skulle vel de fleste driverne kunne kjøre under Vista men usikkerheten er der spesielt på grunn av erfaring med ustabiletet i XP clean install med denne maskinen.

 

RÅD: Kjøp ikke maskin hos leverandører som ikke har et lengre perspektiv med hva de selger enn mindre enn ett år som denne leverandøren har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig tåpelig av Netshop....jeg kjøpte også mine 2 bærbare fra Whitebox, nå er det feil på den ene og Whitebox er konkurs....så da er det jo bare å skrote den....Så jeg støtter deg i at man bør velge med omhu hvor man kjøper pc..

 

Det er jo også desverre typisk når det gjelder drivere til disse pcène....da jeg ringte whitebox før de gikk konk og spurte etter drivere så sa de også at modellen var gått ut og jeg måtte klare meg med Xp drivere...

 

Men når det er sagt så er jeg ganske sikker på at de fleste driverne dine vil funke helt fint med vista....det eneste jeg slet litt med var noe som heter Ez button, en knapp som styrer det trådløse kortet....når det gjelder skjerkort,lydkort og nettverk så er det nok ingen problem...det kan du hente på hjemmesidene til de som har laget produktene...

 

 

Gega

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har prøvd å legge inn Vista på min, og jeg må bare si at det går tregt. Viften går på full guffe omtrent hele tiden og ellers er det meste sirup. Har fått til å bruke driverne som fulgte med på CD, men litt eksperementering må til. Har dualboot, så kjører for det meste XP, bare leker litt med Vista for tiden.

 

EDIT:

 

Etter å ha lekt litt med Vista og fått riktige drivere til nVidia-kortet, så fungerer maskinen faktisk ganske ok. Fikk 3,7 på Windows sin "ytelsetest".

Endret av resn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...