Gå til innhold

Ny gamer pc SKAL overklokkes!


Anbefalte innlegg

Har lett endel på forumet nå, men finner bare gamer pc forslag hvor folk kansje skal overklokke litt. Når man kjøper ny pc så er det ett must å overklokke så mye man klarer og litt til, mener nå jeg da ^^

 

Er lenge siden jeg kjøpte ny pc nå, og er dermed lit utenfor hva som er bra osv.

 

-Det jeg har kommet frem til er at jeg vil ha ett DX10 skjermkort(8800 noe), og mulighet for SLI senere.

-Når det gjelder hovedkort aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe, det er jo så mange forskjellige å velge mellom nå :hmm:

-Prossesor skal være en Core 2 duo, såpass vet jeg.

-Ram :hmm: Jeg ser mange som går for 6400 ram, men jeg tipper at 8000 vil henge en god del bedre med i overklokking? Er det bare prisen det er snakk om?

-Så skal jeg jo ha en strømforsyning og litt kjøling til de her greine da.

 

Jeg vet at 11k ikke er så mye, men hvis man får hjelp av pro'sa :cool: her på forumet så skal man vel klare å komme frem til en pc som kan klokkes opp til neste prisnivå? NB! vannkjøling orker jeg ikke lenger og det skal være stille :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lett endel på forumet nå, men finner bare gamer pc forslag hvor folk kansje skal overklokke litt. Når man kjøper ny pc så er det ett must å overklokke så mye man klarer og litt til, mener nå jeg da ^^

 

Er lenge siden jeg kjøpte ny pc nå, og er dermed lit utenfor hva som er bra osv.

 

-Det jeg har kommet frem til er at jeg vil ha ett DX10 skjermkort(8800 noe), og mulighet for SLI senere.

-Når det gjelder hovedkort aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe, det er jo så mange forskjellige å velge mellom nå  :hmm:

-Prossesor skal være en Core 2 duo, såpass vet jeg.

-Ram  :hmm: Jeg ser mange som går for 6400 ram, men jeg tipper at 8000 vil henge en god del bedre med i overklokking? Er det bare prisen det er snakk om?

-Så skal jeg jo ha en strømforsyning og litt kjøling til de her greine da.

 

Jeg vet at 11k ikke er så mye, men hvis man får hjelp av pro'sa  :cool: her på forumet så skal man vel klare å komme frem til en pc som kan klokkes opp til neste prisnivå? NB! vannkjøling orker jeg ikke lenger og det skal være stille :p

7921011[/snapback]

 

Det du ber om får du ikke for 11000, men mindre du velger det billigeste av det billige på annet hardware.

 

Begrens deg litt ,det kan fortsatt klokkes veldig bra...

 

C2D E6400 med et bra hovedkort og vifte kan klokkes til 3,2ghz uten store problemer. (det er mer en den største modellen til Intel, men da uten 4mb cache).

Skjerkortet du ber om er veldig dyrt, og også det første Dx10 modellen. Ingen dum idee og kjøpe et litt billigere kort nå og så få et skikkelig DX10 når det trengs og det finnes andre på markedet. Men, det er jo opp til deg.

 

C2D E6400, gigabyte DS-3 hovedkort (ikke SLI), ddr2-6400 ram (2gb), 8800gfx kort kommer på rundt 9000 kroner. Regn ca 1200kr på kabinett med 500W PSU (det trenger du, vertfall om du skal vurdere SLI senere) 1000på en OK harddisk ok DVD brenner, og 3-400 på en cpu vifte.

 

Da er du rundt 11-12000.

Jeg har noe lignende hardware (men istede for 8800 har jeg X1900xtx, og DDr2-5300ram) og totalpris på min Pc er ca 10000kr.

Jeg har klokket CPU til 3,2GHZ med en Freezer Pro 7 luftkjøler og rammen fra 5-5-5-15 667mhz til 4-4-4-12 800mhz.

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=158972

 

Funker bra det, 3Dmark06 score på ca 7000 om jeg ikke husker helt feil.

 

--

 

Du kan såklart velge en billigere CPU som E6300 eller E4-serien for så å klokke de høyere i prosent, men hver sin smak.

Endret av SG_Discoking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...