Gå til innhold

Canon 400D undereksponerer!


Anbefalte innlegg

Hehe, blir ikke sur nei. Er klar over at det kan justeres mye i forhold til den første posten, da det er konvertert fra Raw med alle instillinger på 0. Synes bare at det må justeres så brutalt mye.

Uansett, har nå pakket 400'n tilbake i esken, og vurderer sterkt å levere den tilbake imorgen. Isåfall ender jeg vel opp med en 30D, og et batterigrep + batteri til 350/400D som jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, blir ikke sur nei. Er klar over at det kan justeres mye i forhold til den første posten, da det er konvertert fra Raw med alle instillinger på 0. Synes bare at det må justeres så brutalt mye.

Uansett, har nå pakket 400'n tilbake i esken, og vurderer sterkt å levere den tilbake imorgen. Isåfall ender jeg vel opp med en 30D, og et batterigrep + batteri til 350/400D som jeg ikke har bruk for.

7923310[/snapback]

 

Litt synd å levere tilbake et så bra kamera, men hvis valget står mellom 400D( som du ikke er fornøyd med) og 30D, er det like greit å bytte.

 

30D ser ut til å være på utsalg flere steder, så du kan få det ganske billig( under 9000 kroner)

Lenke til kommentar
Ja, prisen på 30D har gått ned raskere enn den jevne nedgangen som er å forvente. Kan se for meg at 40D-ryktene kommer til å få pustet nytt liv i seg ganske snart. Ja, se der, jeg pustet nytt liv i dem selv.

7923454[/snapback]

 

 

Gleder meg som en unge til PMA. 30D oppgraderingen blir mitt neste kamera( hvis ikke det kommer en billigere FF modell, såklart.... :w00t:

Lenke til kommentar

Hei, føler også akkurat det samme som andre her skriver. Mitt kamera tar mørke bilderl nesten HELE tiden innendørs. Har et 350d, og dette tar nesten dobbelt så lyse bilder med samme innstilling og samme obj. føler jeg.

Sendte mitt 400d til rep for fjerning av støv, og spurte da om de kunne skjekke om det tok unormalt mørke bilde. Det hadde de testet, og resultatet var bra sa de.

 

 

vet noen om det er forkjell fra modell til modell?

Lenke til kommentar
Hei, føler også akkurat det samme som andre her skriver. Mitt kamera tar mørke bilderl nesten HELE tiden innendørs. Har et 350d, og dette tar nesten dobbelt så lyse bilder med samme innstilling og samme obj. føler jeg.

Sendte mitt 400d til rep for fjerning av støv, og spurte da om de kunne skjekke om det tok unormalt mørke bilde. Det hadde de testet, og resultatet var bra sa de.

 

 

vet noen om det er forkjell fra modell til modell?

7933231[/snapback]

 

Samme iso, samme blender, samme lukker (og samme obj) skal gi like 'lyse' bilder, det er det ingen tvil om. Legg ut de to, *med* exif på, så får vi se. Lettere med noe håndfast å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Jeg opplever akkurat det samme. Mine bilder blir mørke også! Veldig mørke innendørs, og det samme utendørs...

 

Er meget fortvilt, kjøpte kameraet på lørdag i butikk, så har vel ingen mulighet til å levere det tilbake... ??

 

Men hvis man kompenserer på eksponeringen blir det jo brae bilder, men skal det være nødvendig??

Lenke til kommentar

Var ute idag og tok bilder i meget pent vær. Solskinn og gode lysforhold. PÅ det ene bildet (det mørke) er det brukt landskapsmodus. PÅ det andre (det lyse) er det brukt P-mode og eksponerings justering på over 1.

 

Skal det være slik at kameratet ikke klarer å få lysere bilder i såpass godt lys??

post-79376-1171380082_thumb.jpg

post-79376-1171380098_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...