Gå til innhold

Problem med Sigma 70-300 APO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Sigmaobjektiv 70-300 APO f4-5.6, i bruk med et Nikon D200. Plutselig "låste" objektivet seg i går, og vil ikke fungere. Kameradisplayet viser feilmeldingen "F EE". Feilmeldingen skyldes objektivet, for kameraet fungerer fint med andre objektiver. Fant ingenting i manualen til linsa som forklarer dette. Noen som vet hva det kan være? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du komt borti blenderinnstillingen på objektivet?

Da kan du få denne feilmeldingen, får den ofte selv om jeg glemmer å sette på låsingen. :)

Skrevet
Har du komt borti blenderinnstillingen på objektivet?

Da kan du få denne feilmeldingen, får den ofte selv om jeg glemmer å sette på låsingen. :)

7918245[/snapback]

Det kan godt være. Har ikke hatt dette objektivet særlig lenge, kan du forklare hva du mener? Hva er blenderinnstillingen på objektivet?

Skrevet

Helt inntil kamerahuset sitter en blenderring, prøv å vri på denne og se om du får opp blender i displayet igjen :)

Skrevet
Helt inntil kamerahuset sitter en blenderring, prøv å vri på denne og se om du får opp blender i displayet igjen :)

7918269[/snapback]

Aha. Hjertelig. Skal prøve det. Er på jobb nå, gir tilbakemelding når jeg har testa. Men hva er denne blenderringen til?

Skrevet
For manell bruk, på linje med fokusringen.

7918339[/snapback]

Aha. Takk skal du ha. Da lærte jeg noe nytt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...