Gå til innhold

Kjøpe kamera, noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal (har hvertfall lyst til) å kjøpe meg et kamera. Og da er det jo mange ting jeg må bestemme meg for har jeg forstått. F.eks. om jeg vil ha et sånt kompakt-kamera-digital-ting hvor alt er i ett, eller om jeg vil ha et sånt proft gammeldags kamera (ser hvertfall gammeldags ut).

 

som dere kanskje skjønner har jeg ikke så mye peiling foreløpig, men jeg vet at jeg er villig til å bruke en del penger på å kjøpe meg et kamera, ettersom jeg liker å ta bilder, selv om jeg nå bare må ta bilder med et ganske dårlig mobilkamera.

 

Hvis noen har et kamera de veit jeg vil bli fornøyd med som de kan anbefale, eller om noen har linker til en side med en test av noen proffe kameraer, så hadde det vært supert. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er vel strengt tatt også feilpostet, og hører vel hjemme i enten kompaktkamera-, eller speilrefleksdelen av forumet. Om trådstarter i tillegg kunne spesifisert spørsmålet noe, etter å ha forsøkt "søkfunksjonen" og lest gjennom de hundre liknende trådene, så hadde nok flere kunnet (evt. giddet) hjelpe til.

 

OT: Må innrømme at jeg humret litt i skjegget av Litejks post... Honnør!

Lenke til kommentar

Jo. Ting som folk ikke har spurt om en million ganger før.

 

Dette er litt som å gå inn i resepsjonen til et sykehus, stå foran den STORE plansjen med tegning over hele bygget og informasjon om hvor alle avdelinger er plassert, for så å huke tak i nærmeste person og spørre hvor fødeavdelingen er.

Lenke til kommentar
Herregud for noen klagefanter dere er. Er ikke vitsen med slikt forum at man kan spørre om ting man lurer på?

7919245[/snapback]

 

Ikke se på egeulfs og mine kommentarer utelukkende som krangling og grinebiting, det er faktisk tips. Hvis du forventer å få svar på noe du lurer på, så er det ganske selvfølgelig å først lete litt selv - f.eks ved å lese i de mest relevante delene av foraet - i ditt tilfelle "speilrefleks" eller "kompaktkamera"- , eller å bruke søkefunksjonen. Om du fortsatt ikke finner svar på det du lurer på så er det fritt fram å lage en ny tråd.

 

Tips nummer to blir å være mer spesifikk i formuleringen din. Jeg har faktisk problemer med å skjønne hva du spør om - utover at du har lyst på et kamera, som jo er noe vagt. Du går ikke inn i en platebutikk og sier til en bak disken at du vil ha en cd, men vet verken sjanger, band eller noe annet? Les trådene i overnevnte kategorier og finn først ut om ditt behov tilsier kompakt-, ultrazoom-, eller speilreflekskamera. Når det er klart, da blir det lettere å både spørre om, og å få hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi klarer oss nå vel enda, håper bare aldri vi får noe slikt: Hei, jeg skal ha et nytt kamera. Og det skal være BRA. Hvilket skal jeg ta? 1DsmkII eller 1DMkIIn? Jeg tror jeg vil ha 1Ds, det har jo flere megapixler. Forstår ikke hvorfor de lanserte 1dmkII da det har mindre megapixler enn 1ds...

 

Viss vi er ute for noe slikt, da pensjonerer jeg meg fra dette forumet!

 

Trådstarter: let rundt på forumet, surf i prisguiden, leit leit leit. Du får nok et bra kamera uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...