Gå til innhold

Driverproblemer til Creative SoundBlaster Live


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har fått lånt et Creative SoundBlaster Live 5,1 kort til min stasjonere pc. Men jeg får ikke driveren til å fungere. Kjører Vista Ultimate. Har plugga i kortet og prøvde og finne en driver via enhetsbehandlingen til Vista. Det gikk ikke. Googla det og fant en Vista driver, men det funker ikke! Jeg kjører programvaren jeg lastet ned og så kommer denne feilmeldingen:

 

09-1531335678T.jpg

 

Håper noen han hjelpe.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat her hjelper ikke tolmodigheten, men lommeboken siden Creative sier klar ifra at de ikke har planer om drivere til Live! serien (minus den 24-biter'en som kezoom lastet ned til)

7912072[/snapback]

 

Hæ? Det er ikke lov! Live korta er jo ikke gamle. Har et LIVE kort som jeg kjøpte for ca. litt over ett år siden.

Lenke til kommentar

Ser at linken min ikke virker, men en kan besøke http://www.creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/kb og søke etter vista (i USA delen). Da er de bare finne resultatet som heter "Windows Vista™ - Driver Availability Chart".

 

Kort sagt så må jeg oppgradere til nyere lydkort og nyere sata kontroller (slik at jeg får opp alle diskene mine) for å kunne virkelig gå over til Vista en gang ifremtiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

sitter også på et "utgått" live kort og er ikke akkurat kjempe fornøyd med Creative's kunde vennlighet... får håpe at både jeg og andre ikke går ut og kjøper et nytt Sound blaster kort...Da oppnår de jo det de ønsker, nemlig at vi bytter ut et bra kort (i alle fall lydmessig etter min mening).

 

Når det er sagt ...Jeg har nå fått litt funksjon i kortet med driver fra denne siden:

 

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&g...t&dwn_cat_id=20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...