pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hei! Fant fram en gammel CRT-skjerm idag av typen Compaq MV720 (17"). Problemet er at innstillingene (de man gjør med knappene på skjerem) er helt fucket opp. Bildet er forvridd og buet. Prøvde først å stille inn så bildet ble rett, og klarte det ganske bra, men bildet har fortsatt ikke rette vertikale linjer. Noe merkelig var at utifra hvilke farger/mønstere som ble vist forandret de vertikale linjene seg. Noen ganger var de kanskje rette, og en annen gang ble de helt skeive og buete. Alt i fra hvilken web-side jeg hadde oppe. Så det jeg lurer på: Er det mulig å trykke en reset knapp for å tilbakestille innstillingen, eller er det noen som har denne skjermen (eller lignende) som kunne sett på hvilkene innstillinger de har og postet de i denne tråden? På forhånd takk! Endret 9. februar 2007 av pure_leno
sinnaelgen Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 og du har ikke manualen ? jeg kjenner ikke den aktuelle skjermen men brukte en skjerme som jeg hadde kjøpt hos datavarehuset. skjermen er kastet. der var det 2 knapper som skulle trykkes inn samtidig for å tilbakestille skjermen til fabrikk-innstillingene . du kan ikke altså ikke se av knappene hvilken funksjon de har. den skjermen jeg hadde hadde ikke noen meny på skjermen . det var en slags markering mellom to av knappene. hvis det er noen for for menyvalg (på skjermen ) så må den eneste muligheten være å bla gjennom for å se hvilke valg man har . skjermen jeg hadde var umulig å få bildet helt rette i kantene. hvis det ble rett på den ene siden så var det skjevt ( buet ) på den andre. hvis skjermen din er veldig gammel så er det ikke sikker at bilde kan bli bra på den gamle skjermen lå de fleste knappene under en luke.
pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 og du har ikke manualen ? jeg kjenner ikke den aktuelle skjermen men brukte en skjerme som jeg hadde kjøpt hos datavarehuset. skjermen er kastet. der var det 2 knapper som skulle trykkes inn samtidig for å tilbakestille skjermen til fabrikk-innstillingene . du kan ikke altså ikke se av knappene hvilken funksjon de har. den skjermen jeg hadde hadde ikke noen meny på skjermen . det var en slags markering mellom to av knappene. hvis det er noen for for menyvalg (på skjermen ) så må den eneste muligheten være å bla gjennom for å se hvilke valg man har . skjermen jeg hadde var umulig å få bildet helt rette i kantene. hvis det ble rett på den ene siden så var det skjevt ( buet ) på den andre. hvis skjermen din er veldig gammel så er det ikke sikker at bilde kan bli bra på den gamle skjermen lå de fleste knappene under en luke. 7908701[/snapback] Takk for svar! Det er 3 knapper på skjermen man bruker til å navigere i menyen. Se her for et bilde (har dessverre ikke kamera tilgjengelig) Jeg prøvde å holde inne knappene i flere forskjellige kombinasjoner for å tilbakestille skjermen, men ingen ting fungerte. Den eneste løsningen jeg ser nå er at det er noen som har skjermen, som kunne sagt hvor mange prosent hver av innstillingene i skjermmenyen er satt på. Se vedlegget for hvilkene innstillinger jeg må få riktig. Jeg vil tro dette er ganske standard innstillinger, så hvis noen har en CRT-skjerm med lignende innstillinger ville det vært fint om dere postet de! meny.bmp
pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 Har fått bildet til å se relativt bra nå. Satte alle innstillingene på 30% og finjusterte etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå