Gå til innhold

Locked i BIOS! klarer ikke klokke!


O_neal

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg 2,4GHZ p4 fra http://www.Flexi-data.no ! Men jeg klarer ikke klokke den!? Under -Frequency/voltage- i BIOS står det 100mhz på -CPU Frequency- men den "menyen" under står det -CPU Multiple Factory: LOCKED - Dermed kan jeg ikke gjøre noen ting !

 

Hva må jeg gjøre får å få den "UNLOCKED"? Ny BIOS?

Noen har sagt at jeg må gå under CPU brikken og ta en blyant. Der må jeg tegne en strek mellom 2 kretser slik at de får strøm eller noe!

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ikke "cpu clock frequency" til "Manual" istedenfor "Auto". ! Jeg har sett etter!

 

Det jeg ikke klarer å fixe er! CPU MULTIPLE FACTORY: This item allows users to select the CPU multipler value. The default is LOCKED!

 

CPU Vcore Adjust (V)

This setting is used to adjust the CPU core voltage (Vcore), making overcloking!

 

Noen som kan spesifisere dette !? Er det noe av dette jeg bør endre ? Klarer ikke få vekk LOCKED på CPU MULTIPLE FACTORY som jeg mener er årsaken til at jeg ikke kan overklokke!

 

TAKK!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 16:52, skrev rondespiret:

Quote:


Den 2002-12-03 15:49, skrev O_neal:

Noen har sagt at jeg må gå under CPU brikken og ta en blyant. Der må jeg tegne en strek mellom 2 kretser slik at de får strøm eller noe!


 

Dette kan du i allefall utelukke.
:grin:

 

 

Er jo faktisk ikke helt på trynet, bortsett fra at det er på AMD T-bird cpu'er da, den unlocket du ved å tegne en strek mellom L1 broene eller.no slik...

Lenke til kommentar

2700 burde du fint kunne klare, med en fsb på 150 (2706 egentlig). Mulig at du klarer mere også, men da må du justere cpu vcore m.m. Skal gi deg et oppsett på hvilke innstillinger jeg har i bios for å få maskina stabilt opp i 2700 litt senere.

 

Hvilket minne har du? PC2100, PC2700, PC3200? Merke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...