Gå til innhold

Scart/SVHS til RGB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel TV uten scart/svhs/composite video innganger, MEN den har en RGB-inngang - 3 coax plugger.

Finnes det noe overganger fra Scart/SVHS til 3x coax RGB? Er det i det hele tatt teknisk mulig uten noe form for aktiv konvertering? Hvem selger isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scart-kontakten har pinner for RGB-signal, men det er helt avhengig av signalkilden om disse er i bruk. Å konvertere fra kompositt- eller s-videosignal til RBG krever aktiv elektronikk. Vet ikke om det finnes overganger, men i så fall vil jeg tro de er ganske dyre.

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-12-03 15:34 ]

Skrevet

Quote:

Den 2002-12-03 15:16, skrev Nilzor:

Jeg har en gammel TV uten scart/svhs/composite video innganger, MEN den har en RGB-inngang - 3 coax plugger.

Sikker på at det ikke er rød/hvit (høyre/venstre-stereo) og så gul til bildet? (compositt). Har aldri hørt om RGB via coaxiale plugger, og på en så gammel tv? Og vi vet jo at det ikke er komponent.

Skrevet

Quote:

Den 2002-12-03 15:16, skrev Nilzor:

Finnes det noe overganger fra Scart/SVHS til 3x coax RGB? Er det i det hele tatt teknisk mulig uten noe form for aktiv konvertering? Hvem selger isåfall?

S-video har 2 signaler, ett par for luminans og ett par for 2 farge diferanser.

RGB har 3 signaler for farge..

Det funker fra RGB til s-video.

Men s-video til RGB blir dårlig og vet ikke om noen konverter..

Skrevet

Det funker ikke fra S-Video til RGB nei ? Du vil bare sende S-Video signalet gjennom Scarten, og det er noe HELT annet :smile: (Man kan også kjøre compositt gjennom scarten).

Skrevet

Takker for svar, men det viste seg at jeg burde sjekket litt nøyere opp før jeg postet ja :razz: Han jeg fikk TV'en av visste litt mer. Det er ikke RGB, men antakeligvis kompositt video. Det ER coax-kontakter ja, for TV'en har antakeligvis vært i bruk til noe monitorering på NRK.

Slik ser bakpanelet ut:

http://nql.fps-gamers.com/~diverse/plugger.gif

Her står det jo også forklaring av hver kontakt, om jeg hadde lest litt nøyere, så jeg burde skjønt at det ikke var RGB iallfall :razz:

Oppgaven min nå har altså endret seg fra å finne en SVideo->RGB converter, til Phono-plugg-type composite til BNC Composite overgang(ANTAKELIGVIS, vi vet ikke sikkert).

Flere innspill? :]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...