Gå til innhold

bærbaren er låst på mimimums farts


walla

Anbefalte innlegg

har en intel pentium m 710 på bærbaren min. den er på 1,4 ghz. problemet er at den kjører konstant på 600mhz, selv når jeg kjører krevende prgrammer. problemet skjedde etter at jeg hadde sendt den på reperasjon og fikk skifta hovedkort. prøvd å formatere maskinen men problemet var fortsatt der.

 

er det noe jeg kna gjøre for å fikse det, eller må jeg sende den inn på reperasjon igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en intel pentium m 710 på bærbaren min. den er på 1,4 ghz. problemet er at den kjører konstant på 600mhz, selv når jeg kjører krevende prgrammer. problemet skjedde etter at jeg hadde sendt den på reperasjon og fikk skifta hovedkort. prøvd å formatere maskinen men problemet var fortsatt der.

 

er det noe jeg kna gjøre for å fikse det, eller må jeg sende den inn på reperasjon igjen?

7903471[/snapback]

Prøv å avinstaller CPU-driveren, hvis den finnes.

Da kan du ende opp med at den kun kjører på 1,4ghz da.

Lenke til kommentar

På ibm`en jeg har skal det gå an å spare på batteri levetiden ved å skru ned diverse ting. mener cpu er et av valga..

Kjører programmet fra kontrollpanelet.

Hvis du ikke har programmet kan det vær det ikke installert, du finner det sikkert på hjemmesiden til produsenten..

Lenke til kommentar

Jeg vet at på min bærbare kan jeg justere prosessorhastigheten, ved å høyre klikke på batteri/strøm ikonet nede ved klokka. Sjekk at denne ikke står på "Max battery" f.eks, da denne automatisk setter ned hastigheten på cpu`en.

 

Vil også anbefale, som ovenfor å sjekke om det har kommet nye chipset drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...