Gå til innhold

Egen Web server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt opp en LAMP server hjemme bak min NAT ruter. Har satt opp port forwarding på TCP port 80 i ADSL ruteren min. Får ikke tak i webserveren utenfor ADSL ruteren min. Hva kan være problemet? Kjører Ubuntu med LAMP. Alt virker fra innsiden: localhost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har du faste ip adresser på pcen og har du spesifisert riktig port på adsl modemet?

7901902[/snapback]

Har fast IP-adresse på pcen ja og riktig port er nat`et i adsl modemet (port 80). Kjører også no-ip klient på maskinen min som oppdaterer dns navnet siden jeg ikke har fast IP-adresse fra leverandør.

Noen flere ideer om hva som kan være problemet?

Endret av kenhars
Skrevet
Sjekke for sikkerhetsskyld at Apache bruker port 80? og skifter internett leverandøren ip ofte?

7905867[/snapback]

Apache lytter på port 80 ja. localhost:80 funker som bare det. Min ISP skifter ikke ofte og dessuten har jeg ddns fra no-ip.org. Kjører no-ip klient på serveren. Jeg fatter ikke at jeg ikke får kontakt med webserveren min fra utenomverden?

Skrevet (endret)

Hvilken ISP har du? Jeg vet at noen rett og slett nekter deg å sette opp noen som helst form for server på port 80.

Kanskje prøve på en annen port ?

Endret av Canute
Skrevet
Hvilken ISP har du? Jeg vet at noen rett og slett nekter deg å sette opp noen som helst form for server på port 80.

Kanskje prøve på en annen port ?

7908353[/snapback]

Har NextGenTel som leverandør. Jo, jeg kan prøve med en anne port.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...