Gå til innhold

Å finne modellnr på TVen


Anbefalte innlegg

FIkk nettopp en gammel Hitachi CRT TV på rommet mitt(bedre enn ingenting) og det fulgte desverre ikke med fjernkontroll.

 

Så jeg kjøpte en universal kontroll på clas ohlson som jeg håpte skulle fungere. Men problemet er at det er UMULIG å finne modellnr på noen av de forbanna TVene. Har sett på en GRUNDIG tv, Hitachien og en TELEFUNKEN tv. Ingen av dem har modellnr på seg uten om Grundig TVen, men det stemmer ikke overens i det heletatt med de 4 siffrede nummerene som skal tastes inn i kontrollen.

 

Ikke finner jeg noe brukbart på nett da alt har gått over til LCD.

 

Hjelp? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FIkk nettopp en gammel Hitachi CRT TV på rommet mitt(bedre enn ingenting) og det fulgte desverre ikke med fjernkontroll.

 

Så jeg kjøpte en universal kontroll på clas ohlson som jeg håpte skulle fungere. Men problemet er at det er UMULIG å finne modellnr på noen av de forbanna TVene. Har sett på en GRUNDIG tv, Hitachien og en TELEFUNKEN tv. Ingen av dem har modellnr på seg uten om Grundig TVen, men det stemmer ikke overens i det heletatt med de 4 siffrede nummerene som skal tastes inn i kontrollen.

 

Ikke finner jeg noe brukbart på nett da alt har gått over til LCD.

 

Hjelp?  :dontgetit:

7900275[/snapback]

 

Hey:-)

 

Typebetegnelsen (type) står bak på en "lapp" med en del ekstra info om serienr osv.

Det bør stå i manualen til uni.fj.kont hvilke tver den støtter! Hvis den støtter Hitachi, må du prøve de kodene som virker relevante.

 

Hvis ikke den er i listen, må du finne en annen fj.kont. De bør kunne svare på om den støtter eldre Hitachi tvr i butikken.

 

Finner du det?

 

Greb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...