Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter bytte av skjermkort


Anbefalte innlegg

Skjermkortet røk på min smått aldrende AMD XP 2700+, som jeg bygde i 2004.

 

Dermed kjøpte jeg et nytt Club3D Nvidia 7600GT-kort (AGP). Når jeg setter det maskinen skjer det imidlertid svært lite. Diskene spinner opp, men monitoren sover videre (ikke "no signal", men dvale)

 

Det er et Asus A7N8-ettellerannet hovedkort, basert på NForce 2 chipset med støtte for 400MHz FSB. Jeg er ganske sikker på at det er AGP 8x på det, men det nye skjermkortet skal uansett evt støtte 4x.

 

Tips mottas med takk!

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Hva var feilsymtomene på det tidligere rygende kort?

Og har du sjekka manual hvis instilling av bios til det nye kortet, eventuelt om det er noe som skal flyttes på HK?

 

Skjermkortet røk på min smått aldrende AMD XP 2700+, som jeg bygde i 2004.

 

 

7899915[/snapback]

 

 

 

Greb

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Det bør kanskje nevnes at skjermkortet som ble byttet ut var en Radeon 9550, som jeg tror er AGP 8x (har byttet skjermkort i maskinen et par ganger). Tviler derfor på at det er noe som må endres i BIOS/jumpere.

 

Kjøleviften på det gamle kortet brant rett og slett opp. På lav belastning fungerer kortet fortsatt, men jeg kan ikke bruke 3d, for da begynner det å lukte svidd. :)

 

Som sagt forblir skjermen helt svart/død med det nye kortet. Jeg kommer ikke så langt som til POST (ikke noe beep).

Lenke til kommentar

Som sagt forblir skjermen helt svart/død med det nye kortet. Jeg kommer ikke så langt som til POST (ikke noe beep).

7900333[/snapback]

 

Ja, nei, da er det jo ikke noe vits i å sjekke i kontrollpanel :p

 

Kanskje prøve å ta ut og sette i igjen og resette bios?

 

Det kan jo være at kortet er defekt? Har du mulighet til å teste det i en annen maskin? Og, er kortet gammelt (bytterett?)

 

 

Greb.

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men ut over kontakten til kjøleviften (som er tilkoblet) kan jeg ikke finne noen kontakt på dette kortet. Ikke står det noe om det i installasjonsguiden (som jeg var gæærn nok til å titte i!) heller.

 

Kortet krever 350W PSU, og jeg har nå 400W.

 

Jeg heller mer og mer mot at kortet er def, men må finne jumperinstillinger for mobo'et for å forsikre meg om at det ikke er noe der. :(

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...