Gå til innhold

Strømforsyning til skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kunne hjelpe meg med et lite problem. Jeg kjøpte et nytt skjermkort til pcen min, et geforce 7600gs. merket til min store forskrekkelse senere at jeg har for lite strøm og det dukker opp stadig en melding på skjermen om at skjermkortet ikke får nok strøm. på esken til skermkortet står det 350w minimum mens på strømboksen i pcen står det maks 250w. jeg er ikke pc ekspert men jeg forstår også at jeg må ha mer strøm, spørsmålet er da om jeg kan sette inn hvilken som helst ny sånn strømboks kansje på 400w går det?. på strømboksen inni nå står det Bestec atx 250-122 og det er en hp pc

 

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare et spørsmål, har du koplet til 4 pin molex til skjermkortet?

 

Den meldingen du får opp kommer også om du ikke har koplet til denne.

 

Verdt å prøve, men uansett tror jeg du skal kjøpe deg en ny psu  ja.. :p

7895774[/snapback]

 

har koblet til den ekstra koblingen på hjørnet av kortet ja, samme strømkobling som til hardisken, men meldingen kommer for det, dessuten virker grafikken på spill rimelig laber og dårlig. hadde et kort med geforce fx5200 før og det har blitt en del bedere men.......tror det kan bli bedere med mer strøm. men det er ikke noe problem med resten av det elektriske når det kommer mer strøm?

Lenke til kommentar

Har selv skiftet skjermkort i min HP (d530 CMT), og fikk akkurat samme problem med at PSU'en leverte for lite strøm.

Var ikke store oppgraderingen heller fra originalt GeForce5600 til ATI 9800PRO AIW.

 

Vet ikke om det gjelder alle HP maskiner, men i min var det i hvertfall ikke standard størrelse på PSU. Sikkert noe "hjemmesnekra" HP sak.

 

Ordnet allikevel bytte av PSU greit med noen ekstra skruehull i kabbiset :whistle:, og nå funker alt helt OK.

 

BTW litt dårlig at HP ikke sørger for mer enn marginal strømforsyning i PC'ene de lager, er jo tross alt vanlig å oppgradere skjermkort e.t.c :thumbdown:

 

.....jeg kjøper ikke HP, Dell eller sånt heretter!

Endret av FCW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...