Gå til innhold

Ny X360 i April med 120GB og HDMI


Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg tror det siste markedet trenger er enda mer forvirring. Jeg misunner ikke butikk ansatte som må forklare forskjellene dag ut og dag inn til kundene.

7970932[/snapback]

 

Alltid like gøy å måtte forklare folk som ikke gidder å lese på eskene... Har mest lyst til å bare si at det står på eska og gå egentlig...

7971062[/snapback]

Fikk litt lyst til å si: "Hold kjeft, og gjør jobben du blir betalt for," men det vil virke litt mot meningen. :p

Endret av CheX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis $ * 10 regelen gjelder (som den pleier), så blir det 4800kr

7970793[/snapback]

 

$ * 10 regelen er fin den når man ikke har noen annen informasjon å gå ut ifra. I dette tilfellet har vi det. Premium koster 400$ i USA og 3400kr i Norge. Ville da være rart om denne nye versjonen skulle koste så mye iforhold til amerikanskje prisen når verken Core eller Premium gjør det. Dersom prisen på 480$ stemmer så vil den sannsynligvis koste rundt 4000kr i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg tipper core forsvinner. Den gamle premiumen legger seg på prisen til core og den nye legger seg på prisen til nåværende premium.

7973640[/snapback]

 

Tror jeg er veldig lite sannsynlig. Selv om de dropper core så med de allikevel ta hensyn til de millioner (?) som har kjøpt den. Og core vil også være veldig viktig når den blir billigere. En 200 dollar 360 som man kan spille GTA4, Fifa, Madden og Halo 3 på ?

 

Tror nok en del casual gamers vil hoppe på den.

 

300 dollar som den fremdeles koster er litt for høyt for massemarkedet enda. 200 eller enda lavere med de spillene ute så vil den nok selge meget bra.

Lenke til kommentar
Det blir helt feil å regne om til amerikanske dollar for så å bruke 10-gangeren. Kjøpesenter-kjeden(Myer) som det skrives om i artikkelen er heller ikke den billigste i Australia bare så det er nevnt også. Så hvis $749 er Myer-pris er det enda mer lovende med tanke på oss her til lands.

 

Det er ikke jeg som har regnet den om.. om du ser på kilden tilbake.. den amerikaske kilden så står det 480$.

 

Her

7973670[/snapback]

Hmm.. Jaja da opererer de forskjellige kildene med forskjellige priser dessverre...

 

Så da må vi vel bare vente og se egentlig.. Jeg setter uansett en knapp på at MS ikke er så dumme at de lanserer ny box som blir så dyr at den nærmer seg PS3. Det er ingen reelle grunner for at prisen skulle bli så høy annet enn griskhet.

 

MS har vel i tillegg faktisk begynt å tjene penger på 360-hardwaren så at de må sette opp prisen 1500kr i Norge fordi de hiver inn hdmi og en større disk høres merkelig ut.

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden men kan ikke se om det er sagt noe om HDMI porten vil være basert på samme løsning som tidligere, altså at HDMI porten kommer på et adapter slik som VGA og component portene? Er det mulig at utgangen på 360 har muligheten til å støtte HDMI? Mener jeg leste tidligere at 360 kom med HDMI når det var behov for det i markedet (noe ms mente det ikke var når den ble lansert)

 

Det er vel for mye å håpe på at det blir mulig å bare kjøpe en 360 hdmi kabel på samme måte som VGA kabelen, da det helt sikkert ikke er støtte for digitale videosignaler native i 360.

 

17. Does the Xbox 360 support DVI or HDMI?

 

At the moment, Microsoft does not plan to offer a DVI or HDMI pack, but it may be available in the future. Todd Holmdahl, Corporate Vice President of the Xbox Product Group at Microsoft, elaborated, “We’re poised to hit the sweet spot of the HD market at launch and as the market matures, we will provide an HDMI for our customers when it makes sense. The reality is, you don’t need HDMI for HD gaming.”

Endret av Stryni
Lenke til kommentar
Har lest gjennom hele tråden men kan ikke se om det er sagt noe om HDMI porten vil være basert på samme løsning som tidligere, altså at HDMI porten kommer på et adapter slik som VGA og component portene?  Er det mulig at utgangen på 360 har muligheten til å støtte HDMI?  Mener jeg leste tidligere at 360 kom med HDMI når det var behov for det i markedet (noe ms mente det ikke var når den ble lansert)

 

Det er vel for mye å håpe på at det blir mulig å bare kjøpe en 360 hdmi kabel på samme måte som VGA kabelen, da det helt sikkert ikke er støtte for digitale videosignaler native i 360.

 

17. Does the Xbox 360 support DVI or HDMI?

 

At the moment, Microsoft does not plan to offer a DVI or HDMI pack, but it may be available in the future. Todd Holmdahl, Corporate Vice President of the Xbox Product Group at Microsoft, elaborated, “We’re poised to hit the sweet spot of the HD market at launch and as the market matures, we will provide an HDMI for our customers when it makes sense. The reality is, you don’t need HDMI for HD gaming.”

7975469[/snapback]

De bildene som verserer på nettet viser at den nye boxen har HDMI-port innebygd. Så det vil med all sannsynlighet ikke være mulig å bare kjøpe nye kabel for de med gammel box.

 

Husker jeg rett så er dagens løsning(hardware-skalerer og utgang) analog slik at det rett og slett ikke er støtte for HDMI gjennom den uansett.

 

Det er i hvert fall vist bilder av ny skalerer som er digital for akkurat dette formålet.

Lenke til kommentar
HDMI pack ja - akkurat som VGA pack.

 

Håpar det kjem ein liten kabelsnutt som gjer at me andre kan få HDMI på 360'en me allereie eig.

7975489[/snapback]

Det er dessverre ikke mulig =/

Xbox 360 pr. dags dato sender kun ut analogt videosignal, ikke digitalt som HDMI trenger. For å få digitalt signal (og HDMI) trenger du en konverter av en type...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...