Gå til innhold

Bytte vifte Hiper 530W Type-M


Anbefalte innlegg

Skulle starte min egen tråd om det her, men trenges ikke tydligvis. Jeg har en Hiper Type-R 580W PSU som er litt kraftigere enn trådstarter sin. Den begynte å bråke noe sinsykt nå, jeg klarer ike å sitte på PCen mer. Det er 80mm vifta som begynte å gå på full guffe uten noe god grunn, og den lever egentlig et eget liv, den kan stoppe eller gå såvidt når det er varmt, eller spinne på fullt når det er ikke såvarmt som nå. Det er pcen i IDLE mode jeg snakker om. Så jeg vil bytte ut den 80mm vifta i noe mer stillegående. Hva vil dere anbefale? Skal prøve å bytte den 120mm vifta i same slengen, vil den Noctua vifta klare å bli kvit varmen i min noe mer kraftig Hiper enn trådstarter sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle starte min egen tråd om det her, men trenges ikke tydligvis. Jeg har en Hiper Type-R 580W PSU som er litt kraftigere enn trådstarter sin. Den begynte å bråke noe sinsykt nå, jeg klarer ike å sitte på PCen mer. Det er 80mm vifta som begynte å gå på full guffe uten noe god grunn, og den lever egentlig et eget liv, den kan stoppe eller gå såvidt når det er varmt, eller spinne på fullt når det er ikke såvarmt som nå. Det er pcen i IDLE mode jeg snakker om. Så jeg vil bytte ut den 80mm vifta i noe mer stillegående. Hva vil dere anbefale? Skal prøve å bytte den 120mm vifta i same slengen, vil den Noctua vifta klare å bli kvit varmen i min noe mer kraftig Hiper enn trådstarter sin?

7988970[/snapback]

 

 

Du må nok ha en 80*80*15 mm bak der.

 

25 mm som bonne foreslår blir for bredt,og passer ikke.

 

Det er ikke så mange av de, men jeg kjøpte denne når jeg byttet bakvifte i min Hiper. Støynivået gikk ihvertfall betraktlig ned.

Lenke til kommentar
120 mm viften på min Type-R 580 er 25mm.

7993850[/snapback]

Du mener den originale? Så jeg kan bestille 25mm vifte den som er 120mm da.

7996781[/snapback]

 

Jepp, det stemmer det.

 

Tenkte selv å bytte den største, men er foreløpig fornøyd med å ha byttet den lille.

Hadde da satt inn en 120 mm vifte fra Mist.

Endret av Jwp
Lenke til kommentar

Nå har vifta gått "crazy". Ingen av vifter går når jeg slå av maskina, slik det skal være en stund etter at jeg slår av PCen, kun de blåe lysene som lyser og nå går den lille vifta fra maks hastighet til min til maks til min osv hele tiden. Jeg er redd at det samme vil skje med den nye vifta jeg setter inn. Det at vifta ikke spinner etter jeg slår av PCen, er det en garanti sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...