Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Cherry startproblemer


Andie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Det kan være at den ikke tåler mildvær og varmegrader.

 

Flytt nordover, det er eneste løsningen jeg kommer på.

7958003[/snapback]

 

Hehe, liker dine proffe råd!! hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
@buskmann: tulling

 

@Andie, vet du om det kan være kondens i bensinen? Kan oppstå om du kjører med lite bensin på tanken og ikke bruker kondensfjerner. Det slo ut passat'en min flere ganger, hvor motoren kuttet helt plutselig, og ble vanskelig å få start på igjen når motoren var varm.

7958361[/snapback]

 

 

Tanken har slått meg ja. Har vært veldig kaldt i Trøndelag den siste tiden. Slo om til mildvær den dagen bilen bare stoppa. Kan det være at det har blitt vann i bensinfiltret? Bilen hadde nesten full tank når dette skjedde, men har blitt kjørt med litt lite bensin på tidligere. Skal spandere på den en flaske med kondensfjerner.

Fikk som sagt start i dag, men motoren gikk veldig ujevnt.

Tenkte å bytte bensinfilter, "blåse" ren slangen fra bensintanken, sjekke stift/rotor i morgen.

Noe mere jeg bør sjekke med det samme jeg holder på ?

Lenke til kommentar

Ikke noe sprekk i fordelerlokk.

Skrudde ut pluggene, og der var 3 av 4 tilgriset med olje.

Fikk gnist når jeg sjekka pluggene, men at det er olje neddi der er vel ikke noe bra.

Blir ett spørsmål om pris dette. Surt at en bil som bare har gått 110 000km skal ende på dynga, men blir det for dyrt å sette i stand så blir det vel slik.

Skal ta med en plugg til en mekaniker som jeg kjenner, så får jeg høre der hva som er feil.

Endret av Andie
Lenke til kommentar

Sånn, ved nærmere ettersyn så må jeg vel innrømme at det var litt drastisk å trekke konklusjonen "olje".

Var vel heller bensin og sot.

Blir jeg bytter alle pluggene, for de så ikke særlig bra ut. Så stift, fordelerlokk og rotor.

Håper at bilen skal gå etter dette.

Så kommer jeg tilbake med mine startproblemer igjen.

Tusen takk til alle som har kommet med ideer og løsningsforslag så langt, setter jeg virkelig pris på! Keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...