Gå til innhold

Hjelp med µTorrent

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yzDjfSSl
Skrevet

Har et lite problem med µTorrent nå jeg...

Hvordan forwarder jeg portene på routeren?

Har lest på portforward.com,

men jeg skjønner det ikke helt.

Noen som kan forklare det for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg husker riktig, men tror først og fremst at du skal finne ipen din ( trykk kjør, skriv command, trykk enter, skriv ipconfig, trykk enter. Dette er for å finne ipeen din )

Når du har funnet den skriver du ipeen i internetleseren din, da vil du bli bedt om brukernavn å passord ( iogmed at jeg ikke vet hva ruteren din heter så vet jeg ikke passordet )

Da finner du virtual server å åpner de portene som skal åpnes.

Du må gjøre litt mer enn dette tror jeg, men det er en begynnelse ;)

-Mathias

Skrevet

Bruker du port forward på adre programmer, eks. limewire? hvis du har det, og det fungerer, er det en instilling i uTorrent du sliter med.

Føst, har du koblet dataen direkte til modemet, eller går den fra modemet via en router og til pcen? Hvis det er sistnevnte, blir det straks mere komplisert, for da må du pf fra modemet til ruteren, deretter fra ruteren til pcen, er du med?

Hvis ikke, skal det gå ganske greit med de opplysningene du finnner om pf på linken i uTorrent. Og når det gjeder ipadressa di, aldri ha den på automatic, hvis ikke det er en bærbar du stadig vekk flytter mellom forskjellige nettverk. Det er fordi at det går mye tregere. hvis du har aut.ip opplever du ofte at når du f.eks. trykker på en link, går det en stund før den plutselig laster, og det er fordi dan søker etter hvilken port som er i bruk.

Samme gjelder mellom en ev. ruter og et modem, her bør du oppgi den faste ip-adr. så du slipper å vente på søk etter porter.

Kan også anbefale deg i et ev. hjemmenettverk, og aktivt bruke ip-adressene. f.eks. skal du hente en fil på dataen til per, så skriver du inn hans ip-adr. i adresselinja. eks: "\\192.168.0.2" isteden for å skrive: "\\Per" eller søke etter "per". går mye fortere :thumbup:

OK, sånn skal det gjøres:

- klikk "Start | Kjør"

- skriv "cmd" og tast enter

- skriv "ipconfig /all" og tast enter

her får du opp en del info om nettverkskot(et/ene). la dette vinduet stå opent, og:

- høyreklikk på "Mine nettverksteder | Egenskaper"

- høyreklikk på "Lokal/Trådløs tilkobling | Egenskaper"

- klikk på "Internett protokoll (TCP/IP)"

- Klikk på "Egenskaper"

Her fyller du inn den informasjonen du fant ved å skrive "ipconfig /all" i stad.

Nå har du en aktiv IP-adresse

Nå må du logge deg inn på ruteren din. det gjør du ved å taste inn dens ip adresse, eks "http://192.168.0.1".

Her må du finne et sted hvor du lag legge inn en egen port. Da skriver du inn:

Name: uTorrent

Private IP: Den ip-adr. du fant ved å skrive "ipconfig /all". hvis du har mulighet til å velge eks: 192.168.0.x, så er det greit, for da kan du åpne den for hele nettverket ditt.

Protocol Type:Both

Private port=public port=(den porten som du finner i uTorrent når du klikker "Options | Speedguid" som står tli høyre for "Current Port".

Sheudle: always on.

Når du nå får lagret innstillingene din, skal du være ferdig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...