Gå til innhold

Bygging/oppgradering av Pc


Anbefalte innlegg

Får i løpet av et par dager nå tilsendt nytt hovedkort (MSI 845PE MAX2 FIR), CPU (Intel 2,53 GHz 533MHz 512 boxed), Minne (Apacher 512mb PC-333 DDR pc 2700 orginaL) og kabinett (Chieftec WX-01BD)

 

Dette er første gang jeg skal gjøre en så omfattende inngripen i en pc, og er derfor spent på hva som venter. Sitter nå og studerer div guider for bygging av pc for å være best mulig forberedt før jeg skal starte. Dette gjelder en oppgradering, og skal derfor benytte en del komponenter som jeg har fra før.

 

Når det gjelder hovedkortet jeg har valgt, er det noe spesielt jeg må ta hensyn til som ikke framgår

av manualen? f.eks oppgradering av bios, innstilling av jumpere osv. eller noe ved selve monteringen av kortet som kan være problematisk. Noen som har hatt

problemer med dette kortet som jeg spesielt må ta hensyn til?

 

Nå skal jeg benytte en HD som jeg har fra før, bør denne formatteres før jeg monterer den i ny pc?

 

Regner jo med at jeg kan lese meg til en del, når jeg har manualen men av erfaring med andre manualer til forskjellige ting forventer jeg også at det kan dukke opp problemstillinger som kanske ikke er så godt beskrevet.

 

Alle tips mottas med stor Takk! :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sneppen på 2002-12-02 18:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, formatere hardisken ser jeg iallefall på som en selvfølge. Du trenger ikke, men er greit når viktige ting som hovedkort,ram osv skiftes ut. Ellers så er det å være forsiktig ganske nyttig, og pass på å "utlade" deg før du tar på komponentene. Monteringen av intel cpuer skal visst være litt lettere enn amd, selv om det aldri har vært ett problem å montere cpuer :smile: Og ellers, lykke til med ny pc :smile:

Lenke til kommentar

Angående HDD: Formattering er et MUST, ellers blir PC ustabil og du kan tro det er noe annet galt med maskinen. Husk master/slave innstillinger og bruk IDE kontroller nr.1 til dette.

 

angående RAM: Putt det i dimm slot 1 for best stabilitet (den nærmest CPU)

 

angående jumper & BIOS "if it aint broke, don't fix it" - dvs la alt være hvis ikke noe er noe galt. (post her før du kødder med noe)

 

Lykke til!

 

 

Hilsen en med dønn stabil PC :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...