Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DNS error..veldig ustabil nettilgang


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fredag kræsjer en HD, jeg må reinstallere XP SP2 og jeg legger inn software i følgende rekkefølge:

1. OS

2. Skjermdriver og antivirus og brannmur

3. Andre drivere

4. Programvare.

 

Internett fungerer en stund, MEN plutselig så får jeg opp at IE (7.0) "ikke kan vise følgende side..." Det rare er at MSN fungerer og uTorrent fungerer. Jeg prøver og pinge i DOSpromt men får ikke noe respons.

 

1. Restart av PC og nettet fungerer en stund, og det slutter og fungere ALTID når jeg har starta uTorrent. Hvor lenge IE fungerer varierer veldig. Fra 5 min til en times tid..Har prøvd Firefox, men det er samme problem.

 

2. Logg av og på XP og nettet funger som pkt. 1. Det samme gjelder når jeg tar strømmen på modem (ADSL fra Telenor, Speedtouch 510A)

 

Det jeg har funnet ut er at DNS server ikke fungerer som den skal, men har INGEN ANELSE på hvordan jeg kan få dette til og fungere. Ser det kommen en meldig i "statuslinja" til IE - DNSerror.

 

Vil nødig installere OS på nytt. Har ikke ringt Telenor enda, men skal gjøre dette i kveld. Ville bare høre her om noen andre har opplevd lignende problem?

 

Takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du snakker om å restarte nettet, så mener du router/modem?

 

Siden det alltid skjer når du kjører uTorrent kan det være at det blir for mye for den. Det er kjent at torrents kan knele dårlige routere. Blir for mange connections.

Litt merkelig at det er DNS-relay som slutter å fungere, men rarere ting har skjedd.

 

Prøvd å sette ned "max connections" i torrentklienten din?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tar strømmen på router/modem.

 

Ok, jeg skal prøve og sette ned antall connections. Er på jobb nå så jeg får ikke testet det før i kveld.

 

Det rare er at dette funket brillefint før HD kræsjet på fredag..forskjellen er at jeg da brukte BitComet og ikke uTorrent, men de fungerer vel nogenlunde likt?

 

Jeg begynte med BitComet nå også etter reinstall, men DNS error skjer også med BitComet som jeg har brukt i lang tid før kræsj! Trodde kanskje det var noe galt med dette prog, derfor byttet jeg til uTorrent.

Lenke til kommentar

for og sjekke om DNS er problemet tar du enkelt nok og drar opp cmd og prøver og pinge en ekstern host som for eks vg.no.. hvis du ikke får svar så prøver du og pinge IPn til vg som er 193.69.165.21 får du svar fra denne har du et DNS problem. hvis du ikke får svar fra IPn heller så er det noe feil med nettverket/Internet koblinga di.

 

hvis du får svar fra IPn så kan du prøve og bytte DNS server til en av disse. som er åpne for alle.

 

195.159.0.100

195.159.0.200

 

lykke til

Endret av eppis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...