humancoreiii Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH etter at jeg tydeligvis hadde fått en trojaner som hindret meg i å logge på steam og wow, brukte jeg alle midler for å fjerne disse. nå får jeg. etter fine 40 sekunder i windows opp masse feilmeldinger om at programmene ikke kunne være "written". deretter BLUESCREEN OF DEATH! med beskjeden: STOP: d0000144 Unknown Hard Error Unknown Hard error som mange andre, prøvde jeg ting som: - gjennopprette fra forrige fungerende innstillinger... men nei. - gjennopprette fra tidligere gjennopprettingspunkt... nei.. - åpne i sikkerhets modus..... det fungerer... so far, so good... - kjøre antivirus scan for sikkerhetsskyld, fant trojaneren, fjernet den... ok la oss starte windows igjenn... samme feil jeg har gjort alt over, inntil flere ganger nå.. trodde først det var en stor feil, MEN alt fungerer som det skal i sikkerhetsmodus, både med og uten nett.. sitter faktisk å skriver fra min pc'en nå. (Toshiba Tecra M4-150, med oppgradert ram til 2 gig) WTF gjør jeg? regner med at noe kan gjøres ettersom sikkerhetsmodus fungerer fint. har IKKE særlig lyst til å kjøre recovery cd'en, og installere ALT på nytt
TAS Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Hei har søkt litt på google,alt jeg fant ut var dette. Feilen hans var vist trojan,vet ikke om det kan være ditt tilfelle også. http://www.castlecops.com/postp675255.html
humancoreiii Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 (endret) prøvd det samme, kjørte kaspersky i 6 (!!) timer, fjeret 7 virus, men fortsatt det samme problemet jeg har HijackThis, men veit faen meg ikke hva alt betyr.. fikk beskjed på en side om å krysse av alt, men mye av det virker som nødvendige filer :S tør faktisk ikke gjøre noe Endret 5. februar 2007 av Goldeneye
Caze Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Det beste og enkleste du gjør er å kopiere ut eventuelle filer du vil spare på, så reinstallerer du Windows på en nyformatert disk. Tar deg en time. Eller så kan du jo fortsette å feilsøke og teste, og aldri være helt sikker på at du har fått fjernet alle uhumskheter.
humancoreiii Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 Det beste og enkleste du gjør er å kopiere ut eventuelle filer du vil spare på, så reinstallerer du Windows på en nyformatert disk. Tar deg en time. Eller så kan du jo fortsette å feilsøke og teste, og aldri være helt sikker på at du har fått fjernet alle uhumskheter. 7874263[/snapback] du tenker på å bare sette inn recovery disk'en?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det beste og enkleste du gjør er å kopiere ut eventuelle filer du vil spare på, så reinstallerer du Windows på en nyformatert disk. Tar deg en time. Eller så kan du jo fortsette å feilsøke og teste, og aldri være helt sikker på at du har fått fjernet alle uhumskheter. 7874263[/snapback] du tenker på å bare sette inn recovery disk'en? 7874723[/snapback] Dersom det er det eneste du har (typisk OEM-lisens), så er svaret ja. Det "beste" er selvsagt en "ordentlig" CD/DVD med WinXP, og så legge inn drivere (noe som "recovery-CD" skal gjøre "automagisk). Det som dessverre av og til (ofte?) skjer når man får systemet sitt infisert av virus/trojanere er at de skriver over/ødelegger viktige system-filer. Når man da fjerner/renser for virus hender det at man ikke lenger har ett fungerende system, og reinstall er nødvendig. En annen ting er at det går mye raskere å reinstallere enn å lete etter akkurat den oppskriften som fjerner akkurat det viruset/den trojaneren.. *og* samtidig gjenoppretter skadede system-filer. Så her er jeg enig med "Caze". PS og edit: En annen fordel med en "clean" install fra en "ekte" WinXP CD er at du da *bør* legge OS'et på en egen partisjon og ha data, "my documents" (som inneholder dine applikasjons-data) og program (som ikke har "uvanen" med å "spamme"/være avhengig av å installere seg i Windows/system32) på en annen partisjon. Da trenger du ikke bruke masse tid på å backe opp viktige data før du reinstallerer. Endret 5. februar 2007 av Slettet+6132
humancoreiii Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 ok, jeg fikk dessverre ikk en xp cd med pc'en min bare recovery. og jeg bruker windows xp tablet ed. så er ikke altfor lett å finne en ny cd billig men fikk ingen andre cd'er med tror jeg så alt av drivere på vel ligge på recoveryen?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) ok, jeg fikk dessverre ikk en xp cd med pc'en min bare recovery. og jeg bruker windows xp tablet ed. så er ikke altfor lett å finne en ny cd billig men fikk ingen andre cd'er med tror jeg så alt av drivere på vel ligge på recoveryen? 7874914[/snapback] Det er ihvertfall det som er hele poenget med en recovery-CD. Den skal gjenopprette systemet slik det var når du fikk PC'en, dvs. alt av drivere/programvare skal være på plass (i tillegg til selve OS'et). Endret 5. februar 2007 av Slettet+6132
humancoreiii Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 jaja... takk for hjelpen. ser ut som jeg må ta noen backups nå... før alt forsvinner
humancoreiii Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 (endret) Recovery er kjørt... alt fungerer, sånn omtrent som det skal av en eller annen grunn står start menyen o.l på engelsk, selv om jeg satt alt til norsk, menmen, det overlever jeg hvis ingen vet hvordan man endrer det tilfeldigvis. Endret 5. februar 2007 av Goldeneye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå