Gå til innhold

Synes dere om disse videoene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg selv har hund som jeg er svært glad i og har et sundt og normalt syn på dyr vil jeg ikke se denne videoen, jeg kommer ikke til å klare det uansett. Jeg vet da også ikke hvilke dyr det er snakk om, men kan bare tenke meg hvilke syke jævler det er og hva de gjør. Hadde jeg bare møtt de ...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jeg vil si at et uskyldig menneskeliv er verdt noen tusen kattunger, ja. Men selvsagt, ingen skal drepe noe med mindre de skal spise det ...

7900503[/snapback]

 

Det jeg mente var at jeg heller ville la en katt leve, enn et menneske som dreper og misshandlerdyr. Men det er ikk sånn at jeg ville ha drept ett uskyldig menneske. Jeg tror ikke jeg ville ha drept et uskyldig dyr eller menneske uansett.

 

Men uansett, så har man ulike meninger. Jeg syens hvertfall de videoene er helt forferdelige. Skjønner ikke hva de menneskene tenker. Blir trist :cry:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Da jeg selv har hund som jeg er svært glad i og har et sundt og normalt syn på dyr vil jeg ikke se denne videoen, jeg kommer ikke til å klare det uansett. Jeg vet da også ikke hvilke dyr det er snakk om, men kan bare tenke meg hvilke syke jævler det er og hva de gjør. Hadde jeg bare møtt de ...

7900916[/snapback]

 

Egentlig gjør du helt rett i det. Har selv katt og jeg ble ikke noe bedre å se de videoene.

Lenke til kommentar

Mennesker ER mer vert en alle andre dyr i våre egende øyne, og det er det som teller for oss. Hadde vi gått rundt og brydd oss mer om andre arter en vår egen så hadde vi ikke levd nå i dag, vi ville ikke kunne overlevd evulusjonen om vi ikke stilte vår egen art først.

 

Mange dyr er minnst like grusome som oss. Noen sa at katta ikke hadde gjort noe gærent, har dere noen gang sett en katta fange en mus eller en ful. Den holder musa halvt levende lenge kunn for og leke med den, trur dere musa like og bli pint til døde på den måten. Rovdyr ellers lar ungenne sine trene på halvt levende dyr(greit egentlig, må jo lære). En maurart kalt soldatmaur samfarer ett område etter det andre for allt etelig, hadde de spredd seg overalt som menneskenne ville de vert enda værre en oss. Det er masse grusome ting som er i naturen også.

 

Jeg har ikke noe imot att vi bruker dyr som forsøkskaniner, men de burde bli behandla så humant som mulig. Det er mye bedre og teste ut nye produkter innen medesin og andre områder på dyr føre de blir testett på mennesker. Vil heller att x antall dyr dør enn at mennesker starter og dø som følge av dårlig testing. Ser ikke på det som noe værre en att rovdyr lar ungenne sine trene på halvdøde dyr.

 

Når det gjelder dyr som holdes for matproduksjon blir det litt anderledes. De burde bli behandla på en ordentlig måte de også, men det kan ha veldig mye og si på prisen, noe alle ikke har råd til. Ett godt tiltak er og merke varenne etter hvordan de er. Merke alt fra kjøtt til egg og melk etter som de er behandal på en ordetlig måte. Men disse merkingenne må selvsakt bli sikkelig kontrolert att de stemmer. På den måten kan folk velge om de vli betale litt mer for kjøtt som har blitt behandla humant.

 

Det er nesten skummelt og tenke på att enkelte ville drept en person som hadde det for seg og drepe kattunger. Han burde bli straffet men ikke drept, alle mennesker uansett hva dem har gjort mot dyr mer vert en ett dyr.

 

EDIT: litten setnings koreksjon

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Mennesker ER mer vert en alle andre dyr i våre egende øyne, og det er det som teller for oss.

7903582[/snapback]

For "oss"? Du mener at det er det som teller for deg. Du kan ikke uttale deg på grunnlag av alle mennesker, og som du sikkert har sett så langt i tråden er det absolutt ikke alle som deler ditt syn. :)

 

Hadde vi gått rundt og brydd oss mer om andre arter en vår egen så hadde vi ikke levd nå i dag, vi ville ikke kunne overlevd evulusjonen om vi ikke stilte vår egen art først.

7903582[/snapback]

Selvfølgelig trenger vi å drepe dyr for å så spise dem, men dyremishandling og unødvendig nedslakting av dyr har da aldri vært fordelaktig for mennesker? Det er i menneskets interesse at det er et så stort artsmangfold som mulig.

 

alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

7903582[/snapback]

Hvorfor det? Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

7903582[/snapback]

 

Så hvis en person dreper 1000 mennesker så er han mer verdt enn en redningshund f.eks som kan redde liv?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

7903582[/snapback]

 

Så hvis en person dreper 1000 mennesker så er han mer verdt enn en redningshund f.eks som kan redde liv?

7905691[/snapback]

 

 

Nei, men hvis han hadde drept 1000 katter er han mer verdt. 1000 mennesker er verdt mer en 1 menneske. Må også si meg 100% enig i posten til Lord-KGA

7905806[/snapback]

 

Han sier at alle mennesker uansett hva de hadde gjort så er de mer verdt en dyr. Så du er 100 % enig med at hvis et mennesker dreper 1000 andre mennesker så er han mere verdt enn en redningshund? Di sier jo selv du er 100% enig så.

 

Eller, hvis et menneske hadde drept alle i familien din, syens du da han hadde vært mere verdt enn et dyr?

 

:p

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
...alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

 

Det var kanskje en litt dårlig setning fra min siden, særlig når det er plenty av folk som tolker det langt videre.

 

Jeg skrev det i denne sammenhengen:

Det er nesten skummelt og tenke på att enkelte ville drept en person som hadde det for seg og drepe kattunger. Han burde bli straffet men ikke drept, alle mennesker uansett hva dem har gjort er mer vert en andre dyr.

Jeg burde heller skrevet at alle mennesker uansett hva de har gjort mot dyr er mer vert en dyra, eller noe i den duren. Settningen var noe dårlig fra min side. Var ment som en settning mot dere som mener en kan drepe mennesker som har drept tusner av dyr (katter).

 

Når folk quoter burde de bruke noen form for tegn for og vise at de quoter fra et utrag i en settning, ellers er det også missvisende. bruk tre dotter eller no sånt(...).

 

 

Mennesker ER mer vert en alle andre dyr i våre egende øyne, og det er det som teller for oss.

 

For "oss"? Du mener at det er det som teller for deg. Du kan ikke uttale deg på grunnlag av alle mennesker, og som du sikkert har sett så langt i tråden er det absolutt ikke alle som deler ditt syn.

Med oss mener jeg ikke alle mennesker, men flesteparten av alle mennesker. Hadde det vert ett flertall av iherdige dyrebeskyttere så hadde allt av mat vert økologisk og mus hadde sluppet og bodd i labbratorier.

 

Hadde vi gått rundt og brydd oss mer om andre arter en vår egen så hadde vi ikke levd nå i dag, vi ville ikke kunne overlevd evulusjonen om vi ikke stilte vår egen art først.

 

Selvfølgelig trenger vi å drepe dyr for å så spise dem, men dyremishandling og unødvendig nedslakting av dyr har da aldri vært fordelaktig for mennesker? Det er i menneskets interesse at det er et så stort artsmangfold som mulig.

Jeg har ikke sakt noe om at vi skal misshandle dyr og slakte dem unødvendig. Jeg er helt ening i att vi skal ungå og misshandle dem så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Var ment som en settning mot dere som mener en kan drepe mennesker som har drept tusner av dyr (katter).

 

Mener du alle dyr da? Side du har katter i parantes? Er det sånn at man kan drepe 1000 katter og kanskje bare 100 hunder eller er de likestilt?

 

Pirk pirk.

 

Men alle har forskjellig mening, de thar jeg ikke noe imot. Men dere alle burde jo være enige med at det de gjor på filmen, når de herjet med de kattene og hundene er feil? Altså ikke gi dem vann, trampe på de, og flå de levende, det er galt uansett.

Lenke til kommentar
Var ment som en settning mot dere som mener en kan drepe mennesker som har drept tusner av dyr (katter).

 

Mener du alle dyr da? Side du har katter i parantes? Er det sånn at man kan drepe 1000 katter og kanskje bare 100 hunder eller er de likestilt?

 

Pirk pirk.

 

Men alle har forskjellig mening, de thar jeg ikke noe imot. Men dere alle burde jo være enige med at det de gjor på filmen, når de herjet med de kattene og hundene er feil? Altså ikke gi dem vann, trampe på de, og flå de levende, det er galt uansett.

7907990[/snapback]

Siden jeg personelig liker hunder mye bedre en katter syntes jeg det går sån ca. 10 hunder og 1000 katter for att det skal gå opp i opp :p

 

Er helt enig i att unødvendig pruk av misshandling er en uting. Sytes en del av tinga i de videoene kunne vært ungått, mye av det virka jo som unødvendig bruk av vold. Man burde kunne forbedre på en del av tinga uten at det burde bli no særlig dyrere.

 

Personelig syntes jeg man burde bli flinkere til og merka varene etter hvordan de har blitt lagd. På den måten kan kundenne velge om de vil kjøpe billig koteletter fra misshandla griser, eller dyrere varer fra frittgående griser. Samme gjelder allt av varer, men det måtte vert en streng kontroll på att folk ikke juger. Slik at folk mer lettvindt kan se om klærne er laggd etisk korekt eller om att det er fare for att det er små barne slaver som har laggd det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Siden jeg personelig liker hunder mye bedre en katter syntes jeg det går sån ca. 10 hunder og 1000 katter for att det skal gå opp i opp :p

 

Er helt enig i att unødvendig pruk av misshandling er en uting. Sytes en del av tinga i de videoene kunne vært ungått, mye av det virka jo som unødvendig bruk av vold. Man burde kunne forbedre på en del av tinga uten at det burde bli no særlig dyrere.

 

Personelig syntes jeg man burde bli flinkere til og merka varene etter hvordan de har blitt lagd. På den måten kan kundenne velge om de vil kjøpe billig koteletter fra misshandla griser, eller dyrere varer fra frittgående griser. Samme gjelder allt av varer, men det måtte vert en streng kontroll på att folk ikke juger. Slik at folk mer lettvindt kan se om klærne er laggd etisk korekt eller om att det er fare for att det er små barne slaver som har laggd det.

7908199[/snapback]

 

10 hunder bare?! Personlig synes jeg det er idiotisk at 10 hunder er verdt ett mennesket død men må opp i 1000 katter. Greit nok at du ikke liker de, men de er jo kjærledyr de også. Hundefolk altså :p Jeg synes alle dyrene er likestilt.

 

Men du sier at det burde bli merket om hvilke dyr som er misshandlet. Jeg trooor det blir litt vanskelig. Kan gå hvis de har vakter som passer på 24/7 :p

 

Men hadde jo vært greit.

Lenke til kommentar

10 hunder bare?! Personlig synes jeg det er idiotisk at 10 hunder er verdt ett mennesket død men må opp i 1000 katter. Greit nok at du ikke liker de, men de er jo kjærledyr de også. Hundefolk altså :p Jeg synes alle dyrene er likestilt.

 

Men du sier at det burde bli merket om hvilke dyr som er misshandlet. Jeg trooor det blir litt vanskelig. Kan gå hvis de har vakter som passer på 24/7 :p

 

Men hadde jo vært greit.

7908239[/snapback]

 

Tanken var mer i de rettninger og merke varen etter hvaslaks forhold de hadde på gården og frem til slakteriet. Nesten sån som det merket for økologisk dyrket og svane, så vi har j nesten en sån form for merking. Blant annet frittgående hønse egg, men jeg syntes det skulle bli litt mer utbrett med slik merking på ting. Syntes vi har rett til og vite hva vi støtter når vi kjøper produktenne våres uten og måtte drive og bruke mye personelig tid på og finne det ut på egenhånd.

Lenke til kommentar

Vi (mennesker) er eukaryoter, befinner oss i dyreriket (Animalia), er vertebrater, er pattedyr, er primater, i apefamilien og av arten 'homo sapiens'.

 

Lær dere litt mer biologi folkens. ;)

 

Inget dyr er så ondt som mennesket..

7904996[/snapback]

Intet dyr er like godt som mennesket heller. Det har å gjøre med hvilke individer du ser på...

Tviler på at empati og sympati er like godt utviklet hos de fleste andre dyr, som den er hos oss.

 

 

 

Men allikevel greier altså medlemmer av vår art å gjøre det vi ser i disse videoene. :no:

Skulle virkelig ønske at noen kunne gitt dem en smak av deres egen medisin.

Lenke til kommentar

Jeg blir mye mer forbanna av å se dette enn å se sultne barn i Afrika. Sultne barn i Afrika har til en viss grad muligheter, dyr er helt forsvarsløse.

 

Jeg er av den tanke at menneskeliv og dyreliv ikke er på lik linje. Altså, hadde valget vært mellom å ta livet av en lommetyv og en uskyldig katt hadde jeg tatt livet av katta. Jeg kan bare begrunne dette med at vi har evnen til å tenke fritt og er noe mer enn bare "dyr".

Hadde valget derimot vært mellom å banke dritten ut av en lommetyv og en katt hadde jeg med glede banka litt vett i lommetyven.

 

Jeg synes det er dumt når folk er av den mening at andre som fritt utrykker sin mening ikke fortjener respons. Man må klare å se at folk har forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Virker som enkelte i denne tråden bare er ute etter å skape kvalm og sinne. Hvis folk er så trangsynte og egosentriske at de tror de automatisk er verdt mer enn andre dyr, fortjener de ikke respons på sine utsagn engang.

7908497[/snapback]

 

Personelig blir jeg mer kvalm og sinnt av folk som sier de heller vil drepe ett menneske som har drept noen katter en og drepe en katte. I mine øyne er det også mye mer trangsynt og gå rundt og juge om att de syntes dyr og mennesker er like mye vert. Ett vert normalt menneske ville valgt og drepe ett dyr om valget var og drepe en tilfeldig person og en katte, særlig om personen var familie. Igjen om valget var mellom og drepe en i nær og elsket familie medlem eller en totalt fremed hadde alle valgt og drepe den fremedde. For att man skal være en person som mener att alle dyr er like mye vert så må man kaste mynt om en skal la dama eller katta dø, hviss en ikke hadde latt tilfeldighetenne velge så juger man om att man syntes alle dyr er like mye vert.

 

Alle med normalt vett rangerer verdien på både mennesker og andre dyr etter hvor nært de står en selv, dermed er ikke alle like mye vert. Folk prioriterer menneskeliv ovenfor resten av dyreriket, videre rangerer ver enkeltperson det som står en selv nært over resten avmenneskeheten.

 

Jeg er derimot enig i att man skal behandle verandre likt så langt det er mulig, er ingen vits i og misshandle dyr unødvendig. Om resursenne er til stede til og kunne forbedre levekårene til dyra så burde det gjøres, men første prioritet er våres levekår. Så når folk sier de ville drept en person som har misshandla noen katter så virker det for meg helt barbarskt.

 

Jeg blir mye mer forbanna av å se dette enn å se sultne barn i Afrika. Sultne barn i Afrika har til en viss grad muligheter, dyr er helt forsvarsløse.

 

Jeg er av den tanke at menneskeliv og dyreliv ikke er på lik linje. Altså, hadde valget vært mellom å ta livet av en lommetyv og en uskyldig katt hadde jeg tatt livet av katta. Jeg kan bare begrunne dette med at vi har evnen til å tenke fritt og er noe mer enn bare "dyr".

Hadde valget derimot vært mellom å banke dritten ut av en lommetyv og en katt hadde jeg med glede banka litt vett i lommetyven.

Helt enig i det siste der, men jeg blir mer påvirka av og se utsulta unger med tannpirker bein og luftfylt kulemage.

Lenke til kommentar

Personelig blir jeg mer kvalm og sinnt av folk som sier de heller vil drepe ett menneske som har drept noen katter en og drepe en katte. I mine øyne er det også mye mer trangsynt og gå rundt og juge om att de syntes dyr og mennesker er like mye vert.

 

Sier du at jeg LYVER om hva jeg sier? Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det? Totalt idiotisk og umodent argument- du kan ikke vite hva jeg mener.

Ett vert normalt menneske ville valgt og drepe ett dyr om valget var og drepe en tilfeldig person og en katte, særlig om personen var familie. Igjen om valget var mellom og drepe en i nær og elsket familie medlem eller en totalt fremed hadde alle valgt og drepe den fremedde. For att man skal være en person som mener att alle

dyr er like mye vert så må man kaste mynt om en skal la dama eller katta dø, hviss en ikke hadde latt tilfeldighetenne velge så juger man om att man syntes alle dyr er like mye vert.

 

Enda ett personangrep? Sier du at jeg er unormal, fordi jeg har meninger som ikke samsvarer med deg? Og hva f... har familien med saken å gjøre? Du setter alt så jævla på spissen, hvor ofte hender det at man må velge mellom å drepe ett familiemedlem eller en katt? Syk, syk fantasi.

 

Alle med normalt vett rangerer verdien på både mennesker og andre dyr etter hvor nært de står en selv, dermed er ikke alle like mye vert. Folk prioriterer menneskeliv ovenfor resten av dyreriket, videre rangerer ver enkeltperson det som står en selv nært over resten avmenneskeheten.

 

Selvfølgelig har bekjentskap noe å gjøre, jeg gir ikke julegave og en klem til en vilt fremmed mann. Men betyr det at den fremmede mannen er mindre verdt?

Og når du sier at "folk prioriterer menneskeliv over resten av dyreriket", hentyder du da at jeg ikke er "folk"? :hmm:

 

Jeg er derimot enig i att man skal behandle verandre likt så langt det er mulig, er ingen vits i og misshandle dyr unødvendig. Om resursenne er til stede til og kunne forbedre levekårene til dyra så burde det gjøres, men første prioritet er våres levekår. Så når folk sier de ville drept en person som har misshandla noen katter så virker det for meg helt barbarskt.

 

Forsåvidt, det er unødvendig å torturere både mennesker og dyr. Men, tenk litt på dette:

 

Mennesker og dyr er helt like. Hvor mye skiller mennesket og menneskeapene? Svært lite, i og med at vi faktisk er en hårløs sjimpanse. Når folk tar seg den friheten i å torturere\drepe dyr for nytelsens skyld, eller ikke ser noe galt i det, er de teoretisk sett massemordere, en tikkende bombe. Hvis en mann myrder 10 kattunger og ser på det som noe helt naturlig, hvorfor vil han da ikke kunne myrde mennesker på samme viset? Det eneste som eventuelt hindrer dem i å gjøre det, er den svært så skjøre oppfatningen om at dyr er mindre verdt enn dem selv. Med en gang den oppfatningen brytes, har vi en massemorder.

 

Skjønner du pointet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...